وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر بیمه هنرمندان در کشور به بیش از ۴۲ هزار نفر ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب هنر و رسانه استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیمه هنرمندان در کشور به بیش از 42 هزار نفر ارتقا یافته است در حالی که این امر در سال 95 به 25 هزار و 300 نفر می‌رسید.

او با اشاره به اینکه پارسال برای بیمه خبرنگاران نیز اقدامات خوبی انجام شد افزود: سال گذشته 3 هزار نفر در کشور به بیمه خبرنگاران اضافه شدند.

صالحی تصریح کرد: بیمه دیگر خبرنکاران نیز در کشور پیگیری می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه بیمه حوادث نیز اقدامات و فعالیت‌های خوبی برای حمایت از قشر هنرمندان و فرهنگی جامعه انجام شده است و ارائه تسهیلات و خدمات بیشتر برای هنرمندان مبنای کار قرار گرفته شده است.

او با بیان اینکه صندوق اعتباری هنرمندان نیز 2 سال است تشکیل شده است اظهار کرد: این صندوق در راستای حمایت از هنرمندان، اصحاب رسانه و فرهنگ تشکیل شده است.

صالحی از امضای تفاهم‌نامه مشترک با بانک‌ها خبر داد و گفت: در این زمینه تسهیلاتی به هنرمندان ارائه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با وجود اینکه اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای حمایت از اصحاب هنر، رسانه و فرهنگ انجام شده است اما با توجه به محدودیت منابع مالی این اقدامات کافی نیست و ما باید تمام تلاش خود را برای حمایت از قشر هنرمندان و اصحاب رسانه و فرهنگ به کار بگیریم.

او تصریح کرد: برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها نیز 900 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده بود که برای استان اردبیل نیز در سفر به اردبیل اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد تا بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر این استان تاثیرگذار باشیم.

صالحی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر فارغ‌ التحصیل رشته‌های هنر هستند که به صورت حرفه‌ای در راستای هنر فعالیت می‌کنند و حمایت از این اقشار برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دولت نیز اقدامات حمایتی خود را از هنرمندان انجام می‌دهد و در این زمینه گام‌های خوبی نیز برداشته شده است ولی متاسفانه با کمبود منابع رو به رو هستیم که علی‌رغم این کمبود منابع اقداماتی انجام شده است.

او اظهار کرد: مشکلات خانه مطبوعات استان اردبیل نیز پیگیری می‌شود و تمامی دغدغه‌ها و مشکلات خانه مطبوعات استان اردبیل را نیز برطرف می‌کنیم.

صالحی از دستورالعمل جدید نظارت بر مجوز مطبوعات خبر داد و افزود: این دستورالعمل در سایت بارگذاری شده است و آماده ارزیابی نظرات است.

انتهای پیام/

برطرف سازی دغدغه هنرمندان اولویت است

برچسب ها: وزیر ارشاد ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.