مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا از اوایل هفته آینده در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از اواخر وقت جمعه ۲۹ شهریور ماه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

او بیان کرد: همچنان تا ظهر روز جمعه هفته جاری شاهد جوی پایدار با آسمانی غالباً صاف و روز‌هایی نسبتاً گرم در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: از عصر شنبه ۳۰ شهریور ماه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن ضمن افزایش ابر و نفوذ هوای خنک، در مناطقی از استان اردبیل رگبار و رعدوبرق احتمال می‌رود.

محمدی تصریح کرد: از روز یکشنبه هفته آینده ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش باران توام با مه و احتمال بارش برف در ارتفاعات سبلان در سطح استان پیش بینی می‌شود و هوای سرد تا روز سه شنبه در سطح استان تداوم می‌یابد.

او از احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان (بویژه در شهرستان گرمی و مشگین شهر)، بارش تگرگ (بویژه در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات) در عصر روز شنبه و تشکیل مه و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در گردنه‌های حیران و اسالم خبر داد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بر رعایت کنترل و تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری‌ها با توجه به تغییرات محسوس دما در روز‌های شنبه و یکشنبه، محافظت از کندو‌های زنبور عسل، اطلاع رسانی و تمهیدات لازم در خصوص شروع کوچ عشایر از دامنه‌های کوه سبلان و خودداری از صعود به قله سبلان در روز‌های شنبه و یکشنبه به دلیل وزش تندباد و بارش باران و برف تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

تداوم هوای سرد تا روز سه شنبه در اردبیل

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.