وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی با هدف صیانت از داشته‌های حوزه فرهنگی و برطرف شدن برخی نارسایی‌ها بازنگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: اقدامات در این زمینه به مرحله پایانی رسیده و در روز‌های آتی آیین‌نامه جدید نهایی شده و ابلاغ خواهد شد.

او شورا‌های فرهنگ عمومی را ظرفیت‌های منطقه‌ای غنی ذکر و بیان کرد: با استفاده از این ظرفیت در استان‌های مختلف می‌توان قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی را شناسایی و برای رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه راهکار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در حوزه فرهنگ گفت: برنامه‌ریزی و ارائه راهکار از مرکز و اجرا و عملیات برنامه‌های فرهنگی از پایین به بالا ۲ مدل تعریف شده برای رفع مشکلات و نیز توسعه و تقویت داشته‌های فرهنگی در کشور است.

صالحی تاکید کرد که استفاده از قابلیت مردمی برای رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و تقویت و ارتقای آن بهترین راهکار در برنامه‌ریزی فرهنگی بوده و مسئولان با استفاده از این روش می‌توانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

او با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طول سالیان گذشته علیه نظام اسلامی بویژه در سال‌های اخیر گفت: هر یک از این دسیسه‌ها برای هر دولتی ضربه ویران کننده محسوب می‌شد، اما نظام اسلامی و مردم انقلابی با اتکا و اعتقاد ریشه‌ای به فرهنگ دینی، فرهنگ ملی و فرهنگ انقلابی بر نقشه‌های شوم دشمنان غالب شده و آن‌ها را نقش بر آب کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تحریم دشمن به ته دیگ خورده است، افزود: در هر برهه از زمان که در کشور اتفاقات و یا تحرکاتی صورت گرفته، دشمن منتظر فرصت بوده تا به اهداف شوم خود دست یابد غافل از اینکه این اتفاقات و حوادث با درایت رهبری و اعتقاد و وفاداری مردم به نظام آرام گرفته است.

صالحی بیان کرد: پیمایش‌های دقیق علمی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران همچنان اعتقاد ریشه‌دار به فرهنگ دینی داشته و عاشق (اهل بیت) هستند، آن‌ها عاشق وطن خود و یکپارچگی ملی بوده و به فرهنگ انقلابی همچنان وفادارند.

او از این سه ویژگی به‌عنوان داشته‌های ارزشمندی یاد کرد که نیازمند صیانت و حراست است، زیرا که اصلی‌ترین دارایی ملت ایران نه اسباب و ابزار نظامی که فرهنگ و هویت اسلامی و ملی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

ارائه راهکار برای رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.