نتایج همه‌پرسی اندیشکده شورای اروپایی حاکی از حمایت مردم بیشتر کشورهای اروپایی از تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی‌ای سی اف آر، نتایج نظرسنجی اندیشکده «شورای اروپایی در امور روابط خارجی» حاکی از آن است که شهروندان ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار تداوم تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران [برجام] هستند.

اندیشکده شورای اروپایی در امور روابط خارجی هر سال با برگزاری همه پرسی، پرسش‌هایی در خصوص سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح می‌کند که در نظرسنجی امسال پرسش‌هایی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح شده است.

در بخشی از گزارش اندیشکده آمده است دولت‌های اروپایی در موضوعات مختلف دچار اختلاف نظر هستند. این در حالی است که شهروندان اروپایی از ادامه تلاش دولت هایشان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

بر این اساس، بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی که از ۱۴ کشور اتحادیه اروپا [اتریش، اسپانیا، لهستان، مجارستان، جمهوری چک، ایتالیا، رومانی، یونان، دانمارک، اسلوواکی، آلمان، هلند، سوئد و فرانسه] هستند، تلاش برای حفظ برجام را خواستارند. مردم اتریش با ۶۷ درصد بالاترین میزان حمایت از تلاش برای حفظ برجام را دارند. این در حالیست که میزان حمایت از برجام در فرانسه در کمترین حالت ۴۷ درصد است. همچنین در بالاترین حالت، ۱۷ درصد از مردم فرانسه با حفظ برجام مخالف هستند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است مردم اروپا می‌خواهند این اتحادیه با استفاده از یک استراتژی غیرقابل تقابل به یک بازیگر مستقل از آمریکا تبدیل شوند. بسیاری از آن‌ها به اتحادیه اروپا به عنوان یک قدرت مستقل از آمریکا اعتقاد دارند.

نظرسنجی: بیشتر مردم اروپا خواهان تلاش برای حفظ برجام هستند

بر اساس این نظرسنجی همچنین بیشتر مردم اروپا از جانبداری در تنش میان آمریکا و روسیه خودداری می‌کنند. اما در صورت جانبداری از یکی از دو کشور آمریکا و روسیه، به جز دو کشور بقیه آن‌ها به آمریکا رای داده اند. اتریش و اسلواکی دو کشوری هستند که روسیه را به آمریکا ترجیح داده اند.

نظرسنجی: بیشتر مردم اروپا خواهان تلاش برای حفظ برجام هستند

اروپایی‌ها همچنین دربخشی دیگر از این نظرسنجی در قبال نزاع بین آمریکا با چین موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کرده اند.

نظرسنجی: بیشتر مردم اروپا خواهان تلاش برای حفظ برجام هستند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار