یک تحلیلگر مسائل راهبردی و نظامی اعلام کرد نیروهای جنبش انصارالله یمن در استفاده از پهپاد‌ها پیش قدم هستند.

یمنی‌ها با فناوری پهپاد‌های ایرانی به تهدیدی برای سعودی‌ها تبدیل شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک تحلیلگر مسائل راهبردی و نظامی در لندن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، با اشاره به ضعف سامانه آمریکایی پاتریوت، تاکید کرد یمنی‌ها با فناوری پهپاد‌های ایرانی، به تهدیدی راهبردی، خطرناک و بی‌سابقه برای سعودی‌ها تبدیل شده‌اند.

وی درباره حمله پهپادی یمنی‌ها به بزرگترین پالایشگاه نفتی جهان در منطقه بقیق عربستان و بزرگترین تاسیسات نفتی این کشور در منطقه خریص گفت: این حملات بسیار خطرناک و بی‌سابقه است. شاهد استفاده از پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک و کروز در حملات به عربستان هستیم که سعودی‌ها را از نظر نظامی و راهبردی به شدت در تنگنا و فشار قرار داده است. این اوضاع برای آن‌ها بسیار خطرناک است. این حملات به سعودی‌ها می‌گوید که یمنی‌ها می‌توانند آرامکو را که قلب اقتصاد عربستان است، به تعطیلی بکشانند. این حملات علاوه بر تاسیسات نفتی عربستان، منابع آبی این کشور را تهدید می‌کند، زیرا بخش بزرگی از آب آشامیدنی عربستان در کارخانه‌های شیرین کردن آب دریا، تامین می‌شود. نیروهای انصارالله اکنون سلاح خطرناکی در دست دارند. آنها اکنون دست برتر را دارند و می‌توانند هر زمان که بخواهند، سعودی‌ها را در هر مکانی که بخواهند، تهدید کنند. این تحول در جنگ یمن، بسیار جدی است.

این تحلیلگر افزود: نیروهای جنبش انصارالله یمن امروز در استفاده از پهپاد‌ها پیش قدم هستند. تجهیزات الکترونیکی پهپاد‌ها بسیار ساده است و رادار‌ها به سختی می‌توانند آن‌ها را رهگیری کنند. کوچک بودن و پایین بودن سرعت پهپادها، رهگیری و انهدام آن‌ها را دشوار می‌کند. رادار‌ها طوری طراحی شده‌اند که اجسام پرنده با سرعت بسیار بالا را شناسایی می‌کنند. آمریکایی‌ها در عربستان حضور دارند و نمی‌توانند این پهپاد‌ها را رهگیری کنند. پاتریوت نمی‌تواند با این پهپاد‌های کوچک مقابله کند. در صورتی که با رادار این پهپاد‌ها را رهگیری کنند، می‌توان از بالگرد برای انهدام آن‌ها استفاده کرد. پرواز شبانه پهپادها، هدف قرار دادن آن‌ها را دشوارتر می‌کند. 

وی تاکید کرد روشن است که تنها راه سعودی‌ها برای متوقف کردن این حملات، پذیرفتن راه حل سیاسی و گفت‌وگو با انصارالله است. ناامن شدن عربستان، شرکت‌های خارجی را از سرمایه‌گذاری در این کشور دور می‌کند. سرمایه‌گذاری خارجی، درباره امنیت بسیار حساس است. بنابراین باید منتظر کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در عربستان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
France
آصف
۱۱:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
خدا در قرآن می فرماید خدا با صابران است همین جور که ایران در جنگ تحمیلی عراق را از کشورمان بیرون راندیم اونها هم همین کاررا خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
به حول قوه الهی جبهه مقاومت پیروز است و به زودی مکه پایتخت شیعیان میشود و ما به دنیا ثابت خواهیم کرد که مقاومت تنها راه پیروزی است.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
شک نکنید که برنده این جنگ یمن خواهد بود.اگه یمنی ها از نظر هوایی(بالگردو جنگنده)داشتن بدون شک سرنوشت جنگ خیلی زودتر از اینا به نفع مقاومت تغیر میکرد.ارتش توخالی و بزدل عربستان و امارات توانایی ایستادگی در مقابل مردم یمن که هر کدوم یک چریک هستن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
امیرعبدالرضایی
۰۲:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
انشاالله یمنیها باتلاش خود وارتقاع این فناوری ابرقدرتهارادرمنطقه درهم خواهندکوبید وباعث ازبین رفتن آل سعودخواهندشد انشاالله.
وان ینصرالله تنصرکم ویثبت اقدامکم. انشاالله.
آخرین اخبار