عکس برداری از آسمان تاریک با قابلیت جدید دوربین پیکسل ۴ + فیلم

ویدئو تبلیغاتی فاش شده از پیکسل ۴ از وجود قابلیت اخترفوتوگرافی (astrophotography) در دوربین این گوشی خبر می‌دهد.

عکس برداری از آسمان تاریک با قابلیت جدید دوربین پیکسل ۴ + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیکسل ۴ ممکن است به کسانی که به عکس برداری علاقه‌مند هستند اجازه انجام کاری را بدهد که تاکنون کسی با تلفن همراه انجام نداده است. این گوشی احتمالا این امکان را به علاقه‌مندان عکاسی و نجوم می‌دهد که بتوانند از ستاره‌ها عکس برداری کنند.

ویدئویی به تازگی در فضای مجازی منتشر شده که به احتمال خیلی قوی از سوی خود شرکت سازنده در دسترس سایت‌ها قرار گرفته است. در این ویدئو از یک حالت جدید صحبت شده است که به کاربر اجازه عکس‌برداری از آسمان شب را می‌دهد. متاسفانه این تبلیغ اطلاعات زیادی به ما نمی‌دهد و به ما تنها با عبارت "حتی ستارگان" وعده داده شده است که می‌توان با گوشی جدید پیکسل از آسمان شب نیز با وضوح بالا عکس‌برداری کرد. در این ویدئو حتی از نحوه عملکرد این قابلیت نیز صحبتی به میان نیامده است. یکی از معدود مطالبی که ما با دیدن این ویدئو درباره قابلیت جدید دوربین پیکسل متوجه شدیم این است که برای گرفتن این تصویر نیازی به استفاده از سه‌پایه نیست، زیرا عبارت "ثابت نگه دارید" در این تبلیغ نشان داده می‌شود.

در ادامه این ویدئو را مشاهده می‌کنید:

استفاده از کلمه تخصصی اخترفوتوگرافی (astrophotography) در این ویدئو تبلیغاتی نشان می‌دهد که گوگل دوربین گوشی جدید خود را بسیار بهبود بخشیده است، زیرا این واژه حرف‌های بسیاری در پشت خود پنهان دارد. این پیشرفت‌ها قاعدتا باید در بخش عملکرد دید در شب پیکسل ایجاد شده باشد. در اخترفوتوگرافی، گاهی اوقات لازم است که شاتر دوربین را به مدت حداکثر ۲۰ ثانیه باز نگه دارید. اگر پیکسل ۴ بتواند لرزش دوربین در حالت دستی را طی این مدت طولانی کاهش دهد، یک موفقیت چشمگیر از طرف تیم نرم افزاری گوگل را شاهد هستیم. با وجود همه پیشرفت‌هایی که در زمینه عکاسی گوشی‌های هوشمند وجود دارد، شما هنوز هم نمی‌توانید با دوربین آن این کار را انجام دهید. البته شرکت زیرمجموعه هوآوی با نام تجاری آنر به این دستاورد نزدیک شده است و به مردم این امکان را می‌دهد که ماه را با گوشی هوشمند Honor 20 Pro شکار کنند.

در بخش دیگر این تبلیغات شاهد امکانات و قابلیت‌های پروژه Soli پیکسل ۴ هستیم. این پروژه این امکان را به کاربر می‌دهد که بدون لمس کردن صفحه نمایش و تنها با حرکات دست با تلفن همراه خود کار کند. علاوه بر آن در این تبلیغ ما شاهد عمکرد بهبود یافته دستیار صوتی گوگل هستیم. مشاهده می‌کنیم که دستیار صوتی کوگل عکس‌هایی از توکیو را نشان می‌دهد و سپس عکس‌های چند مدل مختلف غذا را به نمایش گذاشته و آن‌ها را برای یکی از دوستان کاربر ارسال می‌کند. همه این کار‌ها نیز با زنجیره‌ای از دستورات انجام می‌شوند.

برای دیدن این گوشی جدید باید تا پاییز صبر کنیم تا متوجه شویم دقیقا منظور از اخترفوتوگرافی چیست.

انتهای پیام/

اخترفوتوگرافی  قابلیت جدید پیکسل گوگل

برچسب ها: فناوری ، گوگل ، پیکسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار