مدرسه پنج کلاسه روستای «دولنگان سفلی» از توابع بخش قلعه‌شاهین شهرستان سرپل ذهاب با حضور جمعی از خیران و مسئولان روز شنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و نجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : مدرسه با همت خیران استان تهران و با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده است.

او گفت : در این طرح ۹۰ متر زیربنا، یکصد متر دیوارکشی و ۷۰۰ متر محوطه‌سازی انجام شده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: بعد از زلزله آبان ۹۶، عملیات بازسازی بیش از ۵۷ مدرسه و ۲مجتمع فرهنگی ورزشی در این شهرستان شروع شده است.

محبت جمالی نیا افزود: تاکنون بیش از ۳۷ مدرسه به بهره برداری رسیده و تا قبل از مهرماه سال جاری این تعداد به ۴۵ مدرسه می‌رسد.

او گفت: در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ بالغ بر ۳۶ هزار واحد آسیب دیده در شهرستان سرپل ذهاب برجای ماند که در حوزه روستایی ۱۷ هزار واحد تخریبی بازسازی و تعمیرات آن‌ها نیز به پایان رسیده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در سطح شهر و روستا‌های سرپل ذهاب نیز کار تعمیر ۱۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکونی به پایان رسیده است.

او گفت: در سطح شهر سرپل ذهاب ساخت پنج هزار و ۲۰۱ واحد به اتمام رسیده و در مجتمع مسکونی شهید شیرودی با ۲۴بلوک و ۵۷۶ واحد مسکونی، پیشرفت کار چشمگیر است.

او افزود: سه بلوک تخریبی مسکن مهر شهید شیرودی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۱ بلوک دیگر تا قبل از مهر ماه سال جاری تحویل صاحبان آن داده خواهد شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: با توجه به محدودیت در منابع دولتی در حوزه بازسازی و باتوجه به تحریم‌ها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، به همت ظرفیت خیرین، روند بازسازی در مناطق زلزله زده خوب سپری می‌شود.

فرهاد تجری گفت: با توجه به قدرت ضعیف مالی زلزله زدگان و نزدیکی سررسید وام‌ها برای پرداخت تسهیلات مکمل و تمدید امهال وام‌های قبل از زلزله و تسهیلات دریافتی جدید از طریق وزیر کشور موضوع را پیگیری کرده ایم که مقرر شد با نامه نگاری و پیگیری از طرف استاندار کرمانشاه این موضوع به نتایج خوبی برسد.

 

 

انتهای پیام/د

مدرسه پنج کلاسه به بهره برداری رسید

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.