وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد برای اولین بار از مسیر بندر چابهار، کابل به هند میوه صادر کرده است و انتظار می رود که صادرات از این مسیر افزایش یابد.

اولین محموله میوه افغانستان از چابهار صادر شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد برای اولین بار از مسیر بندر چابهار، کابل به هند میوه صادر کرده است و انتظار می رود که صادرات از این مسیر افزایش یابد.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان می گوید که ارسال این محموله که با عبور از چندین ولایت این کشور از مسیر نیمروز به بندر چابهار ایران منتقل و از آنجا به شهر بمبئی هند صادر شده، آزمایشی بوده است.

سمیر رسا سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان صادرات از این مسیر را یک تجربه خوب عنوان کرد و افزود که افغانستان در آینده از این مسیر صادرات بیشتری خواهد داشت.

اجمل احمدی، وزیر صنعت و تجارت افغانستان در صفحه رسمی توییتر نوشت، قرار است که میزان صادرات از مسیر بندر چابهار در سه هفته آینده به ۱۰۰ تن افزایش یابد.

به نوشته ایرنا، وی با اشاره به اینکه میزان صادرات افغانستان از مسیر چابهار تاکنون به ۷۰۰ تن رسیده، عنوان کرد به زودی افغانستان صادرات انار و سیب را نیز از مسیر چابهار به هند آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.