مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انفجار یک انبار غیر مجاز و حریق یک باب مغازه در کرمان خبر داد.

علی عسکری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه شب گذشته سیزدهم شهریور ماه از حریق یک انبار غیر مجاز واقع در خیابان شیخ احمد کافی شمالی آگاه شدیم.

انفجار یک انبار غیر مجاز در کرمان

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع و نوع حادثه بلافاصله ۶ دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد و نجات از ۵ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

علی عسکری بیان داشت: در محل حادثه مقدار قابل توجهی تینر به صورت کاملاً غیر اصولی و غیر مجاز انبار شده بود و با توجه به خطرناک بودن و قابلیت اشتعال شدید تینر و سریع النفجار بودن این مواد، سریعاً منازل مسکونی مجاور محل حادثه توسط آتش نشانان تخلیه شد.

او تصریح کرد: حریق به شدت در حال گسترش بود و ظروف فلزی حاوی تینر یکی پس از دیگری منفجر می‌شدند، آتش نشانان با مهارت‌های لازم اقدام به عملیات اطفاء حریق و سرد کردن بشکه‌های حاوی تینر کردند که نهایتاً با تلاش و ایثارگری آتش نشانان عملیات اطفاء حریق انجام و از فاجعه جلوگیری به عمل آمد.

انفجار یک انبار غیر مجاز در کرمان

عسکری همچنین از طعمه حریق شدن یک باب مغازه خبر داد و بیان داشت: در ساعت ۲۴ شب گذشته یک باب مغازه‌ی مواد غذایی در بلوار الغدیر خیابان لاله شمالی طعمه‌ی حریق شد.

او گفت: دو تیم اطفاء حریق این سازمان از ۲ ایستگاه سریعاً در محل حادثه حضور یافته و در کمترین زمان عملیات اطفاء حریق توسط آتش نشانان انجام و از پیشروی آتش و خسارت بیشتر جلوگیری عمل آمد.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی توصیه کرد: لازم است شهروندان از انبار کردن و نگهداری مواد خطرناک و اشتعال زا در منازل و یا در محل زندگی شهروندان خودداری کرده و در صورت لزوم در محلی امن و به دور از حرارت و با رعایت اصول ایمنی نگهداری شود.

او افزود: خوشبختانه این حوادث خسارت جانی نداشته است و علل آن‌ها توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ب

یک انبار غیر مجاز در کرمان منفجر و یک باب مغازه طعمه حریق شد

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار