مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: فوتی تصادفات رانندگی چهار ماه امسال در مازندران ۱۲ درصد افزایش یافت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۲۲۹ نفر چهار ماه امسال به علت تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه ۱۷۷ نفر از فوتی‌ها مرد و بقیه مرد بودند، افزود: جاده‌های درون شهری با ۶۲ مورد با افزایش ۲۹ درصدی و برون شهری و راه روستایی با ۱۶۷ مورد با افزایش ۷ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های بابل با ۴۰ ساری، میاندرود با ۳۹، و آمل با ۳۰ مورد بیشترین و رامسر با ۲ فوتی کمترین شهر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در زمان وقوع تصادف ۷۶ نفر از افراد عابران پیاده، ۵۳ نفر سر نشین، ۴۹ نفر راننده، ۴۵ نفر موتور سوار، و ۶ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه صرفا آمار زخمی‌هایی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: ۵ هزار و ۸۴۱ نفر زخمی حوادث رانندگی چهار ماه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد کاهش داشت.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.
انتهای پیام/ س
 

آخرین آمار مرگ و میر تصادفات رانندگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار