مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۶ نفر موتور سوار امسال به علت حوادث رانندگی جان باختند که در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۶ نفر موتورسوار سه ماه امسال در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشت.

او افزود: بهشهر با ۷ نفر، ساری و بابل هر کدام با ۶ نفر بیشترین و شهرستان‌های آمل، تنکابن، چالوس، عباس اباد، گلوگاه و میاندرود هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

عباسی گفت: بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت با ۹، فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۹ فوتی و کمترین گروه سنی ۶۱ سال به بالا با ۷ فوتی به ثبت رسید.

او گفت: ۱۶۳ نفر سه ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۲ درصد آن مربوط به موتور سوار‌ها هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سه ماه امسال بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.
انتهای پیام/ س
 

کاهش آمار تلفات موتورسوار‌ها در حوادث رانندگی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.