مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:۶۱ نفر عابر پیاده سه ماه امسال در حوادث مازندران جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۶۱ نفر عابر پیاده که ۴۷ نفر از آن‌ها مرد و بقیه زن بودند، سه ماه امسال در حوادث رانندگی کشته شدند، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشت.

او مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را ۱۶۳ اعلام کرد و افزود: ۳۷ درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

عباسی بیشترین علت فوت عابران را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و گفت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۳۹ درصد و کمترین سنین ۱۰ به پایین با ۵ درصد قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: خرداد ماه با ۲۸ اردیبهشت با ۱۸ و فروردین با ۱۵ مورد به ترتیب بیشترین ماهی بود که فوتی در آن به ثبت رسید.

او با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ و نوشهر با ۹ مورد رخ داد، گفت: ۷۲ درصد وسیله درگیر با عابران سواری روی داده است که بیشترین آمار در سواری را پراید با ۱۰ مورد ثبت شده است.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده افزود: از تلفات عابران پیاده در مسیر‌های برون شهری و روستایی هستند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما، عبور از خط کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.
انتهای پیام/ س
 

افزایش ۳۰ درصدی مرگ و میر عابران پیاده در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.