صالحی در جمع خبرنگاران:

۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی وارد کشور می‌شود

وزیر فرهنگ گفت: طی یک ماه و نیم آینده حدود ۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی وارد کشور می‌شود.

بازار کاغذ مطبوعاتی درچند ماه آینده به ثبات خواهد رسیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر آرامش نسبی در بازار کاغذ پدید آمده است و از التهابی که قبلا وجود داشته، کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: ورود وزارت ارشاد و سازمان تعزیرات به بازار کاغذ 

او افزود: اکنون کاغذ‌های آزاد از حالت کمیابی خارج شده‌اند و قیمت‌ها به سمت تعادل پیش می‌روند، همچنین برای مطبوعات و حوزه‌های نشر توزیع کاغذ دولت صورت گرفته است و شرایط متعادل‌تر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: در پی دو الی سه ماه اخیر حدود ۵۶ هزار تن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تأمین کاغذ صورت گرفته است و در یک ماه و نیم آینده حدود ۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی به کشور وارد خواهد شد؛ به نظر می‌رسد که ما دوره ملتهب بازار کاغذ را پشت سر گذاشته‌ایم و به سمت شرایط آرام‌تر حرکت می‌کنیم و امیدواریم که در چند ماه آینده شاهد شرایط متعادل‌تری در بازار کاغذ مطبوعاتی و کتاب باشیم.

صالحی ادامه داد: کاغذ شامل کالا‌های اساسی نمی‌شود، صرفا کاغذ کتاب و مطبوعات در این حیطه تلقی می‌شود و مسیر تخصیص ارز برای این موضوع در حال انجام شدن است تا به سمت موازنه بازار کاغذ پیش می‌رویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار