امام جمعه قم گفت: لبیک یاحسین یعنی هر زمان که اسلام نیازمند یاری شما بود، بی‌درنگ، حاضر و پای‌کار باشید.

لبیک یا حسین یک ادای تکلیف استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم عصر دوشنبه در اجتماع بزرگ لبیک یا حسین که در شهرک شهید رجایی و در جمع مردم برگزار شد، گفت: دو صف حق و باطل داریم؛ «لبیک یا حسین» یعنی در صف حق هستید و علیه باطل موضع‌گیری کرده‌اید. وقتی می‌گوئید «لبیک یا حسین»، مهم نیست امام (ع) مأموریتی می‌دهند یا نه، بلکه پای‌کار بودنتان اهمیت دارد.

او با اشاره به اینکه لبیک یاحسین، به معنای انجام تکلیف الهی است، تصریح کرد: لبیک یاحسین (ع) برای گرفتن پست و مقام نیست بلکه یک ادای تکلیف است، یعنی هر زمان که اسلام نیازمند یاری شما بود، بی‌درنگ حاضر باشید.

امام‌جمعه قم گفت: حادثه کربلای امام حسین (ع) ازنظر شخصیت ایشان و ازنظر محل اتفاق این جریان یک حادثه منحصر به تاریخ خاص و سرزمین خاصی نبود، این حادثه اگرچه در سال ۶۱ هجری تحقق پیدا کرد، اما در همه زمان‌های بعدازآن تاریخ، حادثه کربلا قابل تکرار بود.

آیت الله سعیدی افزود: همان‌گونه که امام حسین (ع) «داعی الی الله» بودند، فرزندشان، امام سجاد (ع) نیز همین پرچم را برافراشتند و امامان دیگر نیز این رسالت را بر عهده داشتند.

زهرا عباسی همسر شهید حججی در این مراسم گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از همه‌چیزشان برای بازگشت مردم به مسیر اصلی گذشتند، صدای «هل من ناصر ینصرنی» صدای بی‌صدایی است که در تاریخ ماندگار شده است. همه فطرت‌ها این صدا را می‌شنوند و همه به آن پاسخ می‌دهند. شهدا به‌خوبی با اعمال، رفتار و اخلاصشان به این صدا پاسخ دادند. این صدا مختص یک‌زمان خاص و یک واقعه خاص مثل عاشورا نیست؛ بلکه در طول تاریخ ماندگار بود، هست و خواهد بود.
 
 
انتهای پیام//ج.ر

 

شهدا از همه‌ چیزشان برای بازگشت مردم به مسیر اصلی گذشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.