به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید کریمیان زاده؛ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ارائه درخواست بهصورت الکترونیکی موجب استفاده بهینه از ظرفیت ایجادشده، کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت در خدمترسانی میشود، گفت: به همین منظور ۲۶ خدمت کمیته امداد با همکاری حوزه حمایت و سلامت خانواده و دفتر فناوری اطلاعات بهصورت الکترونیکی ارائه میشود.
او افزود: خدمات ارائهشده بهصورت الکترونیکی شامل پوشش خدمات بیمه، پوشش بیماری، کمکهزینه درمانی، پوشش نخبگان، بهسازی مسکن روستایی، درخواست عمومی اشتغال، وام قرضالحسنه، پرداخت وام دانشجویی، بخشودگی وام، استمهال وام، تأمین ودیعه مسکن، اجاره مسکن، تأمین هزینه مسکن، تأمین هزینه زندگی، خرید لوازم منزل، کمکهزینه ازدواج، کمکهزینه درمانی، کمکهزینه دانشجویی، کمکهزینه بازپرداخت وام، کمکهزینه سفر زیارتی، کمک آزادی محکومین مالی، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و مشاوره روانشناسی است.
کریمیان زاده با اشاره به اینکه درروش الکترونیکی مددجویان میتوانند از طریق آدرس اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه و یا دفاتر خدمات اینترنتی با درج کد ملی و شماره شناسنامه خود وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و ارسال درخواست خود کنند افزود: مددجویان قادر به انتخاب و ثبت خدماتی از ۲۶ خدمت اعلامشده هستند که شرایط استفاده از آن خدمات توسط سیستم و بهصورت هوشمند احرازشده باشد.
او بابیان اینکه این خدمات فعال و قابل انتخاب بوده و خدماتی که هر مددجو شرایط درخواست آن را نداشته باشد غیرفعال نمایش داده خواهد شد، گفت: کنترلهای مربوط به ثبت درخواست هر خدمت در صفحه اول سایت با قرار گرفتن بر روی هر درخواست قابل روئیت است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان بیان داشت: پس از ثبت درخواست توسط مددجو حداکثر بعد از یک ساعت درخواستهای ثبتشده بهصورت هوشمند به کارپوشه درخواستهای ارسال نشده مددکار مربوط در سیستم جامع خدمات حمایتی منتقل میشود.
انتهای پیام/س