ابهام در محل دقیق فرود فضاپیمای SpaceX روی مریخ

ناسا در تلاش است موقعیت‌های جغرافیایی مناسبی را برای فرود سفینه مریخ‌نورد خود مشخص کند.

ابهام در محل دقیق فرود فضاپیمای SpaceX روی مریخبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از شرکت‌های همکار با ناسا در پروژه SpaceX به تازگی از این سازمان فضایی درخواست کرده‌اند تصاویری از محل فرود سفینه فضایی SpaceX بر روی مریخ را ارائه دهد. سازمان فضایی آمریکا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک پایگاهی فضایی را روی مریخ برپا کرده و سفرهای فضایی به سیاره سرخ را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: ابتکار زیبای ناسا برای انتخاب نام مریخ‌نورد جدید خود


ناسا با همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری و صنایع فضایی مانند تسلا پروژه‌های بلند پروازانه‌ای را برای اکتشاف بیشتر در سیاره مریخ و تحقق آرزوی انسان برای گام نهادن روی این سیاره در نظر گرفته است. متخصصان این سازمان فضایی تاکنون مراحل تحقیقاتی این پروژه‌ها را انجام داده‌اند و در ادامه به دنبال تکمیل مراحل ساخت سفینه فضاپیمای مخصوص سفر به مریخ هستند.

ابهام در محل دقیق فرود فضاپیمای SpaceX روی مریخ

چالش‌های پیش روی ناسا برای احداث پایگاه فضایی روی مریخ

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ناسا در پروژه SpaceX انتخاب محل مناسب برای فرود سفینه فضاپیما و سایت اقامت فضانوردان و مسافران سیاره سرخ است. ناسا باید فاکتورهای متعددی را برای انتخاب محل مناسب برای پایگاه فضایی در نظر بگیرد تا علاوه بر امکان فرود فضاپیماها، شرایط لازم برای اقامت کوتاه و حتی بلند مدت انسان روی مریخ فراهم باشد. 

ایلان ماسک در مصاحبه با یک نشریه تخصصی علوم هوا و فضا گفت: "اگرچه ناسا تا اجرایی شدن پروژه احداث پایگاه‌ فضایی روی مریخ فاصله زیادی دارد ولی از حالا باید جزئیات دقیقی از پروژه و به خصوص محل دقیق فرود فضاپیماها روی ماه مشخص شود. تا بتوان هرگونه امکان یا عدم امکان فرود روی آن قسمت از مریخ را بررسی کرد."

ابهام در محل دقیق فرود فضاپیمای SpaceX روی مریخ

پس از مطرح شدن این درخواست از ناسا، دانشمندان این سازمان فضایی تصویری ماهواره‌ای را از محل فرود سفینه SpaceX در اختیار شرکت‌های همکار خود قرار دادند و نمونه‌ای از آن را نیز در فضای مجازی منتشر کردند. با توجه به شرایط جوی خاص مریخ مطمئنا دانشمندان به هیچ عنوان کار ساده‌ای برای تحقق پروژه SpaceX پیش رو ندارند. 

انتهای پیام/

پروژه SpaceX در راه تحقق آرزوی انسان برای گان نهادن روی مریخ

برچسب ها: بهترین ها ، مریخ ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار