پرواز موفق مخترع و خلبان هاوربورد از فرانسه به انگلیس +فیلم

فرانکی زاپاتا در تلاش دوم خود برای پرواز با هاوربورد از فرانسه به انگلیس توانست با موفقیت مسیر را طی کند.

زاپاتا در تلاش دوم به موفقیت رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از یکبار تلاش ناموفق در پرواز با هاوربورد از فرانسه به انگلیس، فرانکی زاپاتا مخترع و خلبان دستگاه هاوربورد موفق شد در تلاش دوم خود به خوبی مسیر مورد نظر را طی کند و رکورد پرواز با هاوربورد را که پیش از این نیز به نام خودش بود جابه‌جا کند.


بیشتر بخوانید: تصویر عجیبی که مریخ نورد ناسا تهیه کرد! +فیلم


فرانکی در تلاش دوم  برای پرواز طولانی مدت با هاوربورد، سفر هوایی خود را از شهر سنگاته در شمال فرانسه آغاز و در مدت ۲۰ دقیقه به ساحل مارگارت در انگلیس رسید. فرانکی زاپاتا پس از کسب این موفقیت گفت: در ابتدای سفرم دچار اضطراب شدیدی بودم، ولی در ادامه مسیر اعتماد به نفس خود را به تدریج بازیافتم و در ۵ تا ۶ کیلومتر پایانی فقط لذت می‌بردم و حتی دوست نداشتم به پرواز خود پایان دهم. ممکن است هم‌اکنون خود من و سایر مردم ارزش پرواز با هاوربورد و ثبت این رکورد را ندانیم، ولی مطمئنم در آینده از آن با عنوان رویدادی تاریخی نام برده می‌شود.

پرواز موفق مخترع و خلبان هاوربورد از فرانسه به انگلیس

موفقیت در تلاش دوم/ خلبان هاوربورد رکورد پیشین خود را جا به جا کرد

زاپاتا پیش از اختراع هاوربورد، یک موتورسوار جت اسکی بود و به گفته خودش سال‌ها رویای پرواز را در سر می‌پروراند. او پس از اختراع دستگاه فلای‌بورد یا هاوربورد تصمیم گرفت که رکورد پرواز با این وسیله را به نام خود ثبت کند. فرانکی اولین بار در رژه نظامی فرانسه در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۸ با هاوربورد خود پرواز کرد، ولی به دلیل اتمام سوخت دستگاه به درون دریا سقوط کرد.

پرواز موفق مخترع و خلبان هاوربورد از فرانسه به انگلیس

اما فرانکی برای کسب موفقیت در تلاش دوم خود به خوبی برنامه ریزی کرده بود و چند قایق و بالگرد از او پشتیبانی می‌کردند. اگرچه زاپاتا مجبور به توقف برای سوخت‌گیری هاوربورد خود شد، ولی توانست در مدت زمانی معین و بدون هیچ‌گونه مشکل کل مسیر را طی کند.

انتهای پیام/

موفقیتی بزرگ در پرواز با هاوربورد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا نوری
۱۴:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خوش به حالت. یادمه کدش تو بازی GTA این بود YECGAA
آخرین اخبار