پنتاگون افراد تحت نظر خود را از روی ضربان قلب شناسایی می‌کند

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا برای شناسایی افراد تحت نظر خود و هم چنین مردم عادی از فناوری خاص با بهره‌گیری از تعداد ضربان قلب هر فرد، استفاده می‌کند.

پنتاگون افراد تحت نظر خود را از روی ضربان قلب شناسایی می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه در سراسر دنیا از روش‌های بیومتریک برای شناسایی افراد در مکان‌های مختلف مانند فرودگاه‌ها، ادارات دولتی و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. حتی برخی از خودروسازان برای بالا بردن ایمنی خودروهای خود به جای کلید به استفاده از اثر انگشت صاحب اتومبیل برای باز کردن درب و روشن کردن موتور روی آورده‌اند.


بیشتر بخوانید: احتمال پرواز تاکسی‌های پرنده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه


بررسی‌ها نشان داده است استفاده از روش‌های بیومتریک مانند اثر انگشت، شیوه راه رفتن، ضربان قلب و ... ضریب ایمنی را به شدت افزایش و درصد خطا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. از همین رو وزرات دفاع ایالات متحده آمریکا موسوم به پنتاگون تصمیم گرفته است سیستم‌های امنیتی خود را اتقاء دهد و از روش‌های بیومتریک برای شناسایی افراد استفاده کند.

جتسون، فناوری برای ماموریت‌‎های امنیتی

گزارش‌های منتشر شده در روزنامه‌های آمریکایی حاکی از آن است که پنتاگون موفق به طراحی و تولید اسلحه‌هایی لیزری در جهت تعیین تعداد ضربان قلب انسان شده‌اند. این فناوری که با نام جتسون شناخته می‌شود می‌تواند تعداد ضربان قلب هر فرد دلخواه را با بهره‌گیری از امواج ارتعاش کننده‌ای که به سطح پوست ارسال می‌کند تا فاصله‌ای برابر ۲۰۰ متر تشخیص دهد. به نظر می‌رسد پنتاگون به علت دقت بالای این روش به طور گسترده‌ای در ماموریت‌های خود از آن استفاده می‌کند.

ضربان قلب و اثر انگشت ویژگی‌هایی هستند که برای هر فرد تنها مختص به او بوده و به هیچ وجه نیز قابل تغییر نیست. جستون در تمامی فصول سال و حتی از روی لباس‌های مختلف قادر بین شناسایی افراد از روی ضربان قلب آ‌ها است. سازندگان این فناوری اعلام کردند بیشترین زمان ممکن برای شناسایی ضربان قلب ۳۰ ثانیه است.

پنتاگون افراد تحت نظر خود را از روی ضربان قلب شناسایی می‌کند

بدیعی است موفق‌های این روش در سازمان پنتاگون سبب می‌شود دیگر سازمان‌های امنیتی و نظامی در کشورهای مختلف به سمت آن بروند. با پیشرفت فناوری حوزه‌های مختلف علم باهم آمیخته شده است و علومی مانند دانش پزشکی دیگر تنها منحصر به ارتقاء سلامت انسان‌ها نیستند.

انتهای پیام/

اسلحه لیزری پنتاگون افراد تحت نظر این سازمان را از روی ضربان قلب شناسایی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار