به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت وایمو معتقد است این نوع خودروها باید بدون فرمان و پدال ترمز اختراع شوند. این درحالی است که خودروسازان معتقدند استانداردهای توسعه خودروهای خودران دست و پا گیر هستند.
شرکت وایمو قصد دارد خودروهایی بدون فرمان بسازد. آلفابت (شرکت مادر گوگل) متعقد است خودروهای خودران نیازی به فرمان ندارند و در همین راستا از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA) خواسته تا قوانین لزوم وجود فرمان و پدال ترمز برای خودروهای خودران را حذف کند.
خودروسازان در حال حاضر باید ۷۵ استاندارد برای ساخت خودروهای خودران را در نظر بگیرند که بسیاری از آنها با توجه به آن تنظیم شده که یک راننده با گواهینامه معتبر پشت فرمان خودرو نشسته است.
سازمان NHSTA اکنون بیش از ۳ سال است که درگیر بررسی این قوانین و ملزومات است. وایمو در نامهای در این باره نوشته است: NHTSA باید موانع را حذف و همزمان ایمنی را تضمین کند. حذف موانع قانونی دست و پاگیر به تولید سیستمهای خودران ایمن منجر میشود.NHTSA باید روی استانداردهای ایمنی کار کند.
از سوی دیگر شرکت جنرال موتورز نیز در نامهای دیگر در این باره مینویسد: بسیار ضروری است که NHTSA به طور فوری مذاکراتی اساسی انجام دهد تا تحول نظارتی لازم در پیشرفت فناوری سرعت بخشد.
شرکتهای Lyft و «هوندا موتورز» نیز در نامههایی جداگانه اعلام کرده اند NHTSA میتواند خودروهای خودران را به عنوان گروه جداگانهای از خودروها دسته بندی کند. به این ترتیب قوانین مربوط به نشستن راننده پشت فرمان در این خودروها بهتر بررسی میشود.
NHTSA تا قبل از مارس ۲۰۲۰ میلادی نوشتن قوانین درباره وضعیت سرنشینان در خودروهای خودران را آغاز نمیکند.
نامههای خودروسازان نشان میدهد احتمالا تا ۲۰۲۵ میلادی طول میکشد این سازمان استانداردهای ایمنی خودروهای خودران را به طور کامل و جامع بازنویسی کند.
این در حالی است که NHTSA درگیر آن است که خودروهای خودران را کجا و چگونه آزمایش کند تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل شود.
منبع : مهر
انتهای پیام/