استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند آمایش پس از تصویب و نهایی شدن، به عنوان مبنای کار اجرایی دولت در استان خواهد بود.

تصویب سند توسعه ۸ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: سند آمایش شهرستان‌های ۸ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد و برای نهایی شدن این سند فرمانداران موظف شدند ظرف ۱۰ روز آینده با بهره گیری از نظر کارشناسان و نخبگان نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

حسین کلانتری با بیان اینکه سند آمایش نقشه راه محسوب می‌شود گفت:علت بسیاری از نارضایتی‌ها در حوزه‌های مختلف حرکت بدون داشتن نقشه راه بوده است.

او با اشاره به اهمیت سند آمایش در توسعه استان، عنوان کرد: وجود یک نقشه راه ضعیف بهتر از نداشتن نقشه است، زیرا حرکت بدون چشم انداز منجر به سرگردانی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به ماده ۲۶ برنامه ششم توسعه مبنی بر الزام برای تدوین سند اجرایی آمایش استانی و شهرستانی، گفت: کهگیلویه و بویراحمد جز ۱۳ استان پیشتاز در تدوین سند آمایش بود و تهیه و تدوین این سند از مرداد ماه سال ۹۳ آغاز و فاز نخست مطالعات آن اوایل اردیبهشت سال ۹۴ به اتمام رسید.

حسن نوروزی با بیان اینکه فاز دوم مطالعات سند آمایش استان سال ۹۵ به اتمام رسید یادآوری کرد: در بحث سند آمایش، کشور به ۹ منطقه تقسیم شد که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر منطقه پنج آمایش را تشکیل دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردیبهشت ماه سال ۹۸، مطالعات آمایش استان در قالب سند راهبردی ۲۰ صفحه‌ای و سند اجرایی ۱۰۰ صفحه‌ای تدوین شد.

نوروزی با اشاره به تدوین سند آمایش شهرستان‌های استان اضافه کرد: سند آمایش استان راهنمای کار در تدوین سند آمایش شهرستان‌ها بود و سند آمایش یا توسعه هر هشت شهرستان آماده است و به عنوان نقشه راه در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد.

آمایش سرزمین به معنای بهره‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است که در این طرح مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت‌ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی‌های فضایی مناطق ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/پ

سند توسعه آمایش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.