مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکل در مکان یابی دفن پسماند و سلامت مردم لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا را ضروری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : شهرداری‌ها از ظرفیت صندوق توسعه ملی در بهرمندی استان از تکنولوژی روز دنیا در مدیریت پسمانداستفاده نمایند.    

محسن  جعفری نژاد به اهمیت حفظ محیط زیست پرداخت و افزود: اگر طبیعت را از استان بگیریم چیز دیگری برای سرمایه گذاری و برنامه ریزی نخواهیم داشت، محیط زیست یک سرمایه و میراث است و ما تاکنون قدر آن را ندانسته ایم و میراث دار خوبی هم نبوده ایم.

وی به مشکل برشمردن مکان یابی مناسب، برای یک سایت پسماند در استان براساس قانون اشاره کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد بنا به نعمت خدادادی جنگل، روان آب‌ها و چشمه سار‌ها بعنوان پایتخت طبیعت کشور انتخاب شده و از طرفی قانون گذار برای یک مکان دفن پسماند بیش از ۳۰ آیتم تعریف کرده است، که اگر ما بخواهیم صرف، قانون را رعایت کنیم در استان مکان مناسبی پیدا نخواهیم کرد، کما اینکه مکان‌هایی که ما الان داریم از آن‌ها استفاده می‌کنیم مشکل دارند.

جعفری نژاد اضهار کرد: مشکل در مکان یابی یک سایت در استان، این ضرورت را ایجاب می‌کند که شهرداران، استفاده از تکنولوژی روز دنیا را با نگاه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و نه فقط بعنوان یک فعالیت خدماتی جزء طرح‌های اولویت دار خود لحاظ نمایند.

وی استفاده از ظرفیت صندوق ملی را برای شهرداران یک ضرورت دانست و گفت: ما هم می‌دانیم این اقدام یک کار بزرگی است اما نبود اعتبار نباید ما را در استفاده از تکنولوژی روز دنیا محروم کند، استفاده از صندوق ملی یک ظرفیت برای جبران کمبود اعتبار‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ضمن انتقاد از نحوه مدیریت پسماند در جایگاه‌های دفن زباله در استان گفت: درهیچ کدام از جایگاه‌های دفن زباله استان مدیریت اصولی و صحیح پسماند رعایت نمی‌شود.

جعفر نژاد افزود: یکی از سیاست‌های دولت شفاف سازی و رفع دغدغه مردم است، لذا در این راستا دستگاه‌های خدمت رسان با حفر چاه گمانه زنی به تاثیرات احتمالی شیرابه زباله بر آب‌ها در محدوده دفن پسماند و شهرداری‌ها بعنوان متولی جایگاه پسماند در خدمت رسانی می‌بایست، شفاف به مردم پاسخگو باشند.

وی جزیره‌ای و دستگاهی فکر کردن را یک آسیب برشمرد و بیان کرد: کمبود‌ها وجود دارد , اما با هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، در کنار استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بسیج و سپاه می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

جعفری نژاد به مشخص بودن متولی مدیریت رودخانه‌ها در قانون اشاره کرد و گفت: براساس گزارشات آب منطقه‌ای استان تاجاییکه ما اطلاع داریم در حال حاضر هیچگونه برداشتی از بستر رودخانه انجام نمی‌گیرد.

وی گفت: بحث آمایش سرزمین، یک نگاه کامل به ظرفیت سنجی استان دارد که توجه به آن یک ضرورت است.

وی درخصوص مکان یابی برای جایگاه‌های نخاله‌های ساختمانی افزود: فرمانداران نیز مکلف به مشخص نمودن مکانی مناسب برای نخاله‌های ساختمانی شدند.

 انتهای پیام/غ

 استفاده از تکنولوژی در دفع پسماند

برچسب ها: محیط زیست ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.