دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: حفظ محیط زیست میراث طبیعی برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل امروز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان توجه به محیط زیست و حفاظت از آن را به عنوان میراث طبیعی برای آیندگان برشمرد.

او با تاكيد بر اهمیت نقش سازمان حفاظت محيط زيست در حفظ و حراست از مواهب خدادادی و حساسیت کار در محیط زیست، از حمايت و توجه دادستانی جهت برخورد با متخلفان در اين حوزه خبر داد.

طباطبایی افزود: همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن بعنوان میراث طبیعی، برعهده آحاد جامعه است.

در ادامه این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه و همکاری مجموعه قضایی استان در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست در سطح استان گفت: امروز نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است و حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی می تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست استان یاری کند‌.

محمد خداپرست گفت: خوشبختانه استان اردبیل دارای تنوع زیستی مختلف و گونه‌های جانوری ارزشمندی از جمله پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای و غاز پیشانی سفید است که با انجام برنامه ریزی های لازم و تدوین برنامه عمل حفاظت از گونه های در معرض تهدید، تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری دستگاه قضایی حفاظت از تنوع زیستی استان حاصل شده است.

او افزود: کارشناسان و ماموران حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از تخریب و تصرفات غیر قانونی در مناطق تحت مدیریت و آلودگی‌های زیست محیطی، کار پایش مستمر و نظارت پیوسته بر عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، عمرانی و زیربنایی را برعهده دارند.

انتهای پیام/ع

نقش سازمان حفاظت محيط زيست حراست از مواهب خدادادی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.