رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: دو شکارچی متخلف پرندگان شکاری در منطقه نمین دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امین شکوری مقدم، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در طی گشت و کنترل جلوگیری از شکار و صید در منطقه ویلکیچ این شهرستان دو نفر متخلف را که مبادرت به شکار و زنده گیری پرندگان شکاری و حمایت شده داشتند، دستگیر کردند.

او اضافه کرد: پس از شناسایی محل اختفاء متخلفین با هماهنگی دادستان شهرستان نمین و اخذ مجوز‌های قانونی نسبت به ورود به محل، متخلفین دستگیر و آلات و ادوات زنده گیری و صید پرندگان شکاری شامل یک عدد دوربین چشمی، پارچه بسته بندی پرندگان شکاری، توبره مخصوص نگهداری پرندگان شکاری، تور مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری (شبچه) یک دستگاه موتورسیکلت تریل، نیز در محل از متخلفان کشف و ضبط و متخلفین به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین افزود: پرندگان شکاری شاهین سانان به لحاظ کارکرد اکولوژیکی دارای اهمیت فراوان بوده و مشمول کنوانسیون سایتس (کنوانسیون بین المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض) می‌باشد و قانونگذار جریمه سنگینی را برای متخلفین این حوزه در نظر گرفته است.

همه ساله در این فصل برخی از متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری از نقاط مختلف کشور به این منظور به زیستگاه‌های این پرندگان در شهرستان مراجعت می‌نمایند.

انتهای پیام/ح

زنده گیری و صید پرندگان شکاری در نمین

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.