مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:با هدف تکمیل زیر ساخت‌ها طرح ساماندهی ۵ پایانه مرزی آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

اجرای طرح ساماندهی پایانه‌های مرزی آذربایجان غربیارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،افزود: امسال برای تکمیل زیر ساخت‌های پایانه‌های رازی، بازرگان، سرو، تمرچین و پلدشت ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

شکری گفت: تکمیل تیرپارک و محوطه پایانه بازرگان، محوطه سازی و احداث ساختمان‌های جانبی، پایانه رازی در قالب فاز دوم، احداث سالن مسافری در پایانه سرو و تکمیل زیر ساخت‌های پایانه‌های تمرچین و پلدشت از جمله برنامه‌های ساماندهی پایانه‌های استان است.

او از فعالیت ۲۳ درصد پایانه‌های کشور در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: سالانه حدود ۴ میلیون نفر مسافر از پایانه‌های استان تردد می‌کنند که پایانه بازرگان با ۱ و نیم میلیون نفر و رازی با ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر به ترتیب در تردد مسافر رتبه اول و دوم را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان از ساماندهی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و اصلی استان هم خبر داد و افزود: از این مقدار تاکنون ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی و اصلی در استان روکش، لکه گیری و اسفالت شده است

او اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بابهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرزمشترک با ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و عراق دارد.


انتهای پیام/م

پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی ساماندهی می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.