معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:حفظ ایمنی دانش آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها بسیاری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌ها به دبیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی و با شرکت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان و مدیران کل سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر جدا سازی جاده‌های دو بانده استان با هدف جلوگیری تصادفات رو در رو افزود: برای روشنایی محور‌های پر تصادف نیز اعتبارات لازم در اختیار شرکت برق استان قرار داده شده و امید است این امر به اولویت کاری این شرکت تبدیل شود.

پیمان آرامون ادامه داد: حفظ ایمنی دانش آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها نیز بسیاری ضروری بوده و نیازمند توجه ویژه‌ای است که می‌طلبد در کنار اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ایمن سازی این نوع مدارس از ظرفیت خیرین نیز در اینخصوص استفاده گردد.

این مقام مسئول با اشاره بر لزوم ایمن سازی کامل کارگاه‌های حاشیه محور‌های مواصلاتی استان گفت: در بحث بریدگی‌های غیر ایمن و غیر مجاز باید دقت ویژه‌ای صورت گیرد و این بریدگی‌ها جهت جلوگیری از تصادفات احتمالی حذف گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اعلام استفاده از تمامی ظرفیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای خط کشی محور‌های مواصلاتی سراسر استان افزود: برای تداوم خط کشی‌ها نیازمند اعتبارات مورد نیاز هستیم که امید است با تزریق به موقع ارقام ریالی مورد نیاز طرح ها، روند خط کشی در تمامی محور‌ها با سرعت بیشتری اجرا شود.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های آذربایجان غربی عنوان کرد: ۲۷ نقطه کور در استان حذف و ۹ نقطه پر تصادف به صورت اساسی اصلاح گردیده است و همچنین در بحث ایمن سازی کاربران جاده‌ای بالغ بر ۴۰۰ کلاه ایمنی به موتور سواران اهدا، ۱۸ مدرسه در حاشیه محور‌ها آشکارسازی، ۸۰ عدد کپسول خاموشی آتش بین وانت بار‌ها توزیع، در ۳۵۰ وانت بار و تراکتور شب رنگ ایمنی و آشکار کننده نصب شده است که تنها بخشی از اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص ایمنی را شامل می‌شود.

شکری از نظارت کامل و دقیق بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر توسط اکیپ‌های راهداری، نصب علائم ایمنی در محور‌های مواصلاتی، نصب نیوجرسی در محور‌های شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر و سه راهی شوط به عنوان سایر اقدامات ایمن سازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نام برد و افزود: از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی جهت هوشمند سازی محور‌ها و تقلیل تصادفات است.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های آذربایجان غربی اظهار کرد: تصمیم گیری و تصمیم سازی در تصادفات و تقلیل تصادفات جاده‌ای باید سیستمی و توسط همه ادارات و ارگان‌های دخیل انجام گیرد و آسیب شناسی عوامل تصادفات شامل مهندسی راه، مهندسی خودرو و عامل انسانی و روابط بین عوامل بایستی در کمیسیون بررسی شود چرا که صرفا عامل راه به تنهایی نمی‌تواند تمام کننده باشد و سایر عوامل هم باید منظور شود بدین منظور طرح ساماندهی ایمنی حمل و نقل استان در حال تدوین است.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه ها

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.