دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان فارس بر نقش ویژه رسانه‌ها در تبیین امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر را تببین کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، بر نقش ویژه رسانه‌ها در تبیین امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه‌های اصلی دین است.

او افزود: ستاد احیاء امربه‌معروف به‌عنوان نقطه مقابل مکاتب غرب و تبلوریافته اصل شیعه‌گری و بازدارنده گسترش فرهنگ لیبرالیستی از داشتن مکانی مناسب محروم است.

مهدوی با اشاره به اینکه نظارت بر حسن اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در اداره‌ها ضعیف است، افزود: قانون ۴۲۷ که حدود ۱۴ سال پیش در مورداجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر ۲۶ سازمان را موظف به فرهنگ‌سازی کرده هنوز به‌خوبی اجرانشده است.

دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر فارس بیان کرد: امربه‌معروف به‌عنوان حرکتی جهان‌شمول به‌درستی در جامعه تبیین نشده چراکه مفهوم واقعی این فریضه نجات از فساد، تکامل و رفتن به‌سوی جامعه مدنی است.

مهدوی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار و نتایج مثبت در اداره‌ها و سازمان‌ها به دست آورده و این روند همچنان ادامه دارد.

او اظهار کرد: حمایت از درستکاران، تبلیغ فریضه امربه‌معروف و تبیین مفهوم امربه‌معروف، آموزش و آگاهی بخشی، تبدیل امربه‌معروف به‌عنوان قانون و ایجاد بستر مناسب برای رسیدن به مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر وظائف ستاد احیاء امربه‌معروف است.

مهدوی، شعار هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی اعلام کرد.

او در تشریح ویژه برنامه های اجرایی هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر افزود: برگزاری تجمع و راهپیمایی طلایه داران و فعالان امر به معروف و نهی از منکر پس از اقامه نماز جمعه، ملاقات های حضوری گروه های امر به معروف و نهی از منکر با شخصیت ها و ائمه جمعه شهرستان ها، گردهمایی مردمی و میثاق با شعار سال، تهیه مستند از شهدای امر به معروف و نهی از منکر و پخش از صدا و سیمای فارس، راه اندازی تریبون آزاد در نماز جمعه، جلسه با اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت در خصوص فصا سازی اماکن از ویژه برنامه های این هفته است.

مهدوی، برگزاری جلسات سخنرانی در مساجد پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نشست های علمی با موضوع نقش امر به معروف و نهی از منکر در تحکیم خانواده و کاهش تنش های خانوادگی، فضاسازی مناسب و انجام تبلیغات محیطی در سطح شهرستان ها، مسیرهای تجمع و محیط نماز جمعه، معرفی ۴ شهید امر به معروف و نهی از منکر، توزیع کتاب از دیگر برنامه های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/م

اعلام برنامه هفته امربه‌معروف در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.