امام جمعه تبریز گفت : به طور قطع هیچ مذاکره ای با دولت مستکبر امریکا انجام نخواهد شد.

نفی هرگونه مذاکره با آمریکای جهان خواربه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشمنماینده ولی فقیه در استان  افزود: این روزها زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد و برخی ها مذاکره را در حاشیه جلاس‌ها دنبال می کنند در حالی که طبق فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آمریکا انجام نخواهد شد.


او ادامه داد: متوسل شدن ترامپ به فرانسوی ها دلیل روشن ناکامی آمریکا در مقابل ایران و موفقیت کشورمان در راهبرد مقاومت مقابل شیطان بزرگ است.
خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: ترامپ با ارائه نقشه ای سعی می کند تا ایران را از دستیابی به حقوق خود محروم کند و ما از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم تا در برابر این سناریوهای زرد فریب نخورده و آگاه و هوشیار باشند.


امام جمعه تبریز به هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم و سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت : وظیفه دولت در ایجاد بسترهای شفافیت مالی و پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی با فساد و پرهیز از سیاسی و جناحی کردن گفتمان مبارزه با فساد است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید به اینکه دو مقوله فرهنگ و اقتصاد باید اولویت و محور کاری دولت باشد اضافه کرد: ما با بستن فضای فرهنگی موافق نیستیم ولی با ولنگاری مشکل جدی داریم و مسئله حجاب و عفاف یک حکم شرعی و قانونی است و در درجه اول دستگاه‌های دولتی، حکومتی و مدیران مراقبت کنند تا مسئله براساس قانون عمل شود.


او با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت : یکی از ویژگی های وکلای ملت در مجلس داشتن حلم و بردباری است چرا که این ویژگی مهمترین رکن ریاست است.


امام جمعه تبریز افزود: نماینده مجلس باید متنانت داشته باشد تا از کبر و غرور به دور بوده و در احقاق حقوق مردم مقاومت داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه خطبه ها با اشاره به اینکه رونمایی از سامانه «باور ۳۷۳» سامانه آمریکا را با شکست روبه رو کرد گفت: ایران قطب جدید پدافند هوایی در دنیاست و شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافند هوایی هستیم .


خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ایران جزو ۵ کشور دارای فناوری ساخت سامانه پدافند هوایی است و هیچ هواپیمایی نمی‌تواند بدون اجازه پدافند هوایی وارد فضای استان و کشور شود و هرگونه حرکت‌های دشمن توسط پدافند هوایی کنترل شده و هر هواپیمایی در کریدور هوایی وارد شود، رصد می‌شود.


او موفقیت‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی را در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانها تبریک گفت و ادامه داد: تلاش صدا و سیمای استان منجر به کسب دو هدهد زرین و ۲۲ مقام برتر در کشور شد که قابل تقدیر است و از مدیران سابق و فعلی این اداره کل تشکر می‌کنیم.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام و هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود : عامل اصلی حرکت و قیام سید و سالار شهیدان احیای همین فریضه بودکه باید به آن توجه و اهمیت زیادی بدهیم.


امام جمعه تبریز اضافه کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد یکی از این شرایط این است آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها و شرط دوم نرم خویی و رفتار پسندیده در این فریضه است.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: یکی از معروف ها رعایت عفاف و حجاب است که باید به نرمی به افراد شُل حجاب و بی حجاب تذکر داده شود و از برخورد چکشی اجتناب شود.


نماینده ولی فقیه در استان دعوت به وحدت و دوری از تفرقه از مصادیق دیگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت : معروف یعنی اینکه در برابر ظلم و ستم دشمنان سکوت نکنیم ، و باید در برابر توطئه گران و رهبران کفر مقاومت داشته باشیم.


او امر به معروف و نهی از منکر را عامل امنیت پایدار نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج ، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش از نقش آفرینان در انجام این فریضه هستند که باید طرح های موثر خود را اجرایی کنند.


خطیب نماز جمعه تبریز اعتلای فرهنگی ، سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی ، تکثیر نسل ، تربیت نسل جوان ، رونق تولید ، گسترش علم و فناوری ، استقرار عدالت قضایی و اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ایران و تلاش برای وحدت اسلامی را از دیگر مصادیق معروف در جامعه اسلامی دبرشمرد.


او همچنین ابتذال اخلاقی ، کمک به دشمنان ، تضعیف نظام اسلامی، تضعیف فرهنگ اسلامی را از نمونه های بارز منکرات عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

ایران جزو ۵ کشور دارای فناوری ساخت سامانه پدافند هوایی است

برچسب ها: امام جمعه ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.