علما و روحانیون مرکز و مهد پرورش اسلام

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:علما و روحانیون و مراکز حوزه‌های دینی مرکز و مهد پرورش اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش طلایه داران تبلیغ در مسجد جامع تبریز گفت: روحانیت در جریان عملیاتی کردن گام دوم انقلاب و تمدن سازی اسلامی که مدّ نظر مقام معظم رهبری است و برای ۵۰ سال آینده کشور برنامه‌ریزی شده می‌تواند نقش مهم و اثر گذاری داشته باشد.

او افزود: بدون حضور روحانیت به بیانیه گام دوم انقلاب نمی‌توان دست یافت هسته اصلی مفهوم گام دوم انقلاب عبارت است از تمدن سازی جدید اسلامی که بدون حضور روحانیت معنا ندارد.

امام جمعه تبریز گفت: طلاب جوان طلایه‌داران گام دوم انقلاب بوده و در پیشبرد حرکت گام دوم انقلاب می‌توانند نقش موثری داشته باشند و در واقع اهرمی است که می‌تواند هم در خودش عمل کند و هم دیگران را تربیت کند، لذا علما و روحانیت در جریان معارف دینی و تبلیغ در جامعه وظایف زیادی بر عهده دارند.

او با بیان اینکه وظیفه پیامبر گرامی اسلام تنها بیان معارف اسلام نبود، اظهار داشت: ایشان برای عملی شدن توحید و اقامه قسط مجاهدت و مبارزه می‌کردند تا اسلام به معنای جامع و کامل در جامعه محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود:امروز علمای اسلام وظیفه مهمی بر عهده دارند و آن فردای دنیای اسلام است یعنی اگر روحانیت به عنوان مهم‌ترین ناقل و رسانه حساب شود فردا مهمترین وسیله و ناقل است.

او در بخش دیگری از سخنان خود، سه موضوع مطالعه و بازخوانی منشور روحانیت- بیانیه گام دوم انقلاب و نیز خاطرات دوران دفاع مقدس را از اولویت‌های مطالعاتی علما و روحانیون قلمداد کرد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه، روحانیت در سبک زندگی دینی ترویج معنویت و عملی کردن سبک زندگی اسلامی و دینی نقش بسزایی دارد و امروز باید با اخلاص کامل، تلاش و عملکرد جهادی حرکت کنیم تا جامعه با پیشرفت مواجه شود، افزود: علما و روحانیون باید خود را با شرایط و پیشرفت زمان هماهنگ کنند و در کنار درس و بحث مطالعه کافی نیز داشته باشند.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور حضور علماست علمایی که زندگی خود را وقف تبلیغ و معرفی ائمه علیهم سلام کرده اند.

او افزود: اگر توجه کنید می‌بینید که علما چه نقشی در نوک پیکان دشمنان دارد و میلیارد‌ها دلار برای این دشمنی‌ها صرف کرده‌اند در حالی که امروز نفوذ کلام شما علیرغم سیاه‌نمایی دشمنان بسیار بالاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: اگر موضوعی از طرف علما در جامعه حساس شود اثر خود را در جامعه و بین مردم خواهد گذاشت و امروز مسئله خانواده یکی از موضوعات اساسی است که دشمن بر روی آن برنامه ریزی کرده و سعی دارد در این زمینه اق امات سوئی انجام دهد.

او ادامه داد: روحانیون و علمای عزیز باید بدانند در هر منطقه‌ای تبلیغ می‌کنند آسیب‌های اجتماعی آن را نیز بررسی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در مسجد جامع تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.