معاون تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از اعزام ۴۷۰ نفر از مبلغان حوزه علمیه استان به پیاده روی اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به فراخوان ثبت نام روحانیون و مبلغان در پیاده روی اربعین گفت: ۴۷۰ نفر از مبلغان، طلاب و روحانیون مدارس علمیه آذربایجان شرقی و همچنین مبلغان طرح هجرت استان به همایش عظیم اربعین حسینی اعزام شدند.

وی افزود: مبلغان و روحانیون به صورت ساماندهی شده پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به کربلا اعزام شدند تا با توجه به نیاز‌های زائران، خدمات تبلیغی و مشاوره دینی را به زائران امام حسین (ع) ارائه کنند.

وی با تشریح عملکرد مبلغان تاکید کرد: مبلغان اربعین با حضور در موکب‌های مستقر در مسیر‌های پیاده روی به سؤالات شرعی پاسخ داده و ضمن تبلیغ چهره به چهره و روضه‌خوانی، نماز‌های جماعت را اقامه می‌کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین اذعان داشت: مراسم روز اربعین، مطابق رسم و رسوم بومی هر منطقه و در قالب کاروان پیاده جاماندگان اربعین با حضور مبلغان و عموم مردم در گلزار شهدای هر شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسم زاده با تاکید بر اهمیت قرائت زیارت عاشورا در روز اربعین خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام اربعین، در درباره آثار و عظمت پیاده روی اربعین و تبیین جایگاه ولایت فقیه سخنرانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

۴۷۰ مبلغ آذربایجان شرقی به پیاده روی اربعین اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.