راضیه شهاب گفت: اعتبارت دولتی محدود است لذا نباید شهرداری متکی به اعتبارات دولتی باشد بلکه باید از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار‌ها استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، راضیه شهاب مشاور استاندار سمنان در امور شهرداری‌ها در جلسه تکریم و معارفه شهردار میامی در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، ضمن بیان اینکه تعداد پرسنل و کارمندان شهرداری استان سمنان سه هزار و ۱۱۱ نفر است، گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری‌های استان بالغ ۸۷۰ میلیارد تومان است یعنی به طور متوسط سرانه هر شهروند یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود در صورتی که این رقم پارسال ۹۲۱ هزار تومان بود.

او با اشاره به اینکه بودجه مصوب شهرداری میامی سال گذشته هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، افزود: از این میزان ۲۴ درصد اعتبارات جاری و ۷۶ درصد اعتبارات عمرانی را شامل می‌شد که این زحمت بر دوش ۳۶ نفر قرار داشت.

مشاور استاندار سمنان در امور شهرداری‌هابیان کرد: با درک موضوع اعتبارات این مهم می‌طلبد تا شهرداری‌ها خود را از بخش اعتبارات دولتی آزاد کنند، زیرا اعتبارت دولتی محدود است و روز به روز شرایط اقتصادی این حوزه سخت‌تر می‌شود لذا نباید شهرداری متکی به اعتبارات دولتی باشد بلکه باید از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار‌ها استفاده کنند.

راضیه شهاب ابراز داشت: چند سالی وضعیتی ساخت‌وساز دچار چالش شده لذا عوارض ساخت‌وساز آن قدر‌ها تامین کننده درآمد شهرداری نیست لذا شهرداری‌ها باید به سمت جلب اعتماد عمومی سوق پیدا کنند تا بتوان از مشارکت بخش خصوصی در انجام پروژه‌های زیرساختی بهره‌مند شد.

او بابیان اینکه میامی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: قرار گرفتن میامی در مسیر ثقل جاده ترانزیت تهران-مشهد ظرفیت خوبی است که از آن استفاده اقتصادی نشده است و از سویی برخی دستگاه‌ها به شهرداری‌ها بدهکار هستند که می‌بایست این موارد پیگیری و وصول شوند.

مشاور استاندار سمنان در امور شهرداری‌هابا اشاره به اینکه سیلاب فروردین ماه‌نشان داد که مدیریت خوبی در طرح روان آب‌ها وجود ندارد، گفت: از شهردار جدید انتظار می‌رود طرح جامع را تهیه و به استانداری ارجاع دهد تا در اجرای آن کمک شود همچنین شهرداری‌ها باید به شدت با ساخت‌وساز در حریم رودخانه مقابله و با موارد تخلف به شدت برخورد کنند تا شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار نباشیم.

در پایان ضمن تقدیر از خدمات صادقی شهردار این شهر و همچنین صائمی سرپرست شهرداری، محمدی به‌عنوان شهردار جدید میامی معرفی شد.

انتهای پیام / م

مطالبات شهرداری ها از برخی دستگاه های اجرایی پی گیر شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.