فاضلی گفت: تعدادی از پروانه‌های صادرشده برای بهره‌برداری از آبخوان‌های کشور از گذشته تاکنون متناسب با شرایط اقلیمی و ظرفیت آبخوان‌ها نبوده است.

فاضلی معاون حفاظت و بهره‌برداری و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حفظ منابع آب زیرزمینی در کشور امری ضروری است که وزارت نیرو از طریق اجرای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی به دنبال تحقق آن است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه برخی از اجزای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی در قانون بودجه امسال مورد توجه و تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به صورت قانونی مصوب شد، گفت: در گذشته با توجه به شرایط اقلیمی تعدادی پروانه بهره‌برداری صادر شده که متناسب با ظرفیت تحمل آبخوان‌ها نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به تغییرات در مخزن آبخوان‌ها، کسری و افت مستمر آبخوان‌ها رخ داده است، ابراز کرد: به همین دلیل تعدیل این پروانه‌ها امری ضروری است و در درجه نخست موارد مجاز و اضافه برداشت‌ها و چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شود و در گام بعد، از اضافه برداشت جلوگیری و همزمان تعدیل پروانه‌های مجاز انجام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه دستیابی به ظرفیت آب مطمئن یا قابل برداشت با عنوان «آب قابل برنامه‌ریزی» از اهداف طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی برشمرد و گفت: اجرای این طرح‌ها در سمنان مطلوب است، اما انتظار بالاتر از میزان فعلی است و باید بر اساس هدف گذاری و متناسب با آن پیشرفت و تلاش شود تا به این اهداف رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار