رئیس دانشگاه سمنان از تحصیل دو هزار دانشجوی بین الملل در دانشگاه های این استان خبر داد .

سیف الله سعدالدین در کمیته مدیریت دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های استان سمنان گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها صدور انقلاب فرهنگی و علمی است و جذب دانشجویان بین الملل در در راستای این هدف انجام می شود .

وی با بیان اینکه باید تا پایان برنامه هفتم توسعه ۳۲۰ هزار دانشجوی بین الملل در دانشگاه‌های کشور جذب می شود گفت : هم اکنون حدود دو هزار دانشجوی بین الملل در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند و دانشگاه سمنان نیز به عنوان دانشگاه مادر و معین استان دارای یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین الملل است که این رقم باید به حدود چهار تا پنج هزار دانشجوی بین الملل تا پایان برنامه هفتم برسد.

رئیس دانشگاه سمنان تاکید کرد: جذب این دانشجویان علاوه بر تقویت بخش اقتصادی، باعث صدور فرهنگ ایرانی اسلامی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای این دانشجویان خواهد شد.

حجت الاسلام کهساری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان نیز در این نشست به جنبه‌های مختلف جذب دانشجویان بین الملل پرداخت و گفت: ارزآوری، پویایی دانشگاه‌ها و صدور فرهنگ ایرانی از مواردی است که با حضور دانشجویان بین الملل تقویت می‌شود.

اشکان جبلی جوان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان تهیه منشور دانشجویی دانشجویان بین الملل، برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و سترش مشارکت دانشجویان خارجی در این زمینه، تحلیل و شناخت نیاز‌های فرهنگی و فکری دانشجویان خارجی، تقویت و گسترش تفاهم و همدلی بین دانشجویان داخلی و خارجی و آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایجاد و تقویت کرسی‌ها و گروه‌های زبان و ادبیات فارسی را از اهداف و برنامه‌های این کمیته عنوان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار