وزارت خارجه آمریکا در اقدامی خصمانه نام «سرزمین‌های فلسطینی» را از فهرست کشور‌ها حذف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «هاآرتص»، وزارت خارجه آمریکا در اقدامی خصمانه‌، واژه «سرزمین‌های فلسطینی» را از پایگاه اینترنتی متعلق به یکی از دفاترش که نام کشور‌ها در آن فهرست شده بود، حذف کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که وی گفته است: این مسأله نمایانگر تغییری در سیاست آمریکا نیست.

وی در ایمیلی به یکی از رسانه‌های صهیونیستی گفت: سایت در حال به روز رسانی است و هیچ تغییری در سیاست‌های ما به وجود نیامده است.

هاآرتص همچنین به نقل از آرون ماجد، روزنامه نگار و کارشناس مسائل خاورمیانه اعلام کرد این تغییر هفته گذشته ایجاد شده است. وزارت خارجه آمریک حداقل تا سال ۲۰۱۷، نام «سرزمین‌های فلسطینی» را به عنوان منطقه‌ای تحت حمایت دفتر خود در امور خاور نزدیک فهرست کرده بود.

صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین در حساب توئیتری خود اعلام کرد این تغییر تقریبا در جهت پیشبرد برنامه شهرک نشینی است که اعتقاد دارد حاکمیت اسرائیل باید بر تمامی کرانه باختری اجرایی شود.

همچنین واصل ابویوسف، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد این اقدام نمایانگر دشمنی کامل واشنگتن با ملت فلسطین است و بطور آشکار، تمامی توافقات و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار