سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت در اراک گفت: برای مقابله در جنگ فرهنگی باید گوش به فرمان رهبری بود

برای مقابله در جنگ فرهنگی باید گوش به فرمان رهبری بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح استان مرکزی از زیر مجموعه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در سالن پبامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد.

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: برای مقابله در جنگ فرهنگی باید گوش به فرمان رهبری بود و فرمایشات ایشان را سرلوحه قرار داد وجنگیدن در جبهه فرهنگی سخت‌تر از جنگیدن در جبهه نظامی است، چون در جبهه فرهنگی قلب و ادراک عمومی تسخیر می‌شود.

سردار شکارچی با بیان اینکه دشمن توان مقابله رو درو با ایران اسلامی را ندارد، ولی منافقانه در جنگ روانی، اقتصادی و فرهنگی تلاش می‌کند به انقلاب اسلامی ایران آسیب وارد کند افزود: نمی‌توان نسبت به هجمه علیه انقلاب اسلامی بی تفاوت بود و ما در سایه وحدت و انسجام ملی می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم.

او با اشاره به اینکه ارتش عراق نوک حمله جنگ تحمیلی عراق بود و پشت سر این رژیم، ۳۹ کشور با تمام توان قرار داشتند بیان کرد: باوجود آنکه تجهیزات نظامی در پیروزی موثر است، اما رزمندگان دفاع مقدس با قدرت قلب، ایثار و شهادت، پیروز کارزار شدند.

رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با حداقل‌ها جنگیدند و حداکثر‌ها را  کسب کردند

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با حداقل‌ها جنگیدند و حداکثر‌ها را در این جنگ نابرابر کسب کردند بیان کرد: رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس هرجا عرصه جنگ سخت و دشوار می‌شد، دوشادوش دیگر جهادگران خط شکن می‌شدند.

او ادامه داد: جزیره فاو در عملیات والفجر ۸ آزاد شد و سال ۷۶ رژیم بعث عراق با همراهی ۳۹ کشور تصمیم به پس گیری این جزیره شد، اما فرماندهان قهرمان این استان در این عملیات افتخار آفریدند و دفاع مقدس جلوه‌هایی نورانی و فراموش نشدنی در خود داشت که خانواده معظم شهدا باید به تربیت فرزندان خود در خلق این حماسه‌ها ببالند.

سردار شکار چی با بیان اینکه رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس هرجا عرصه جنگ سخت و دشوار می‌شد، دوشادوش دیگر جهادگران خط شکن می‌شدند، انسجام در استان مرکزی بین مسئولان بالا و این همکاری و همدلی قابل تقدیر دانست.

رونمایی از تمبر اختصاصی اجلاسیه اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح استان مرکزی

رونمایی از تمبر اختصاصی اجلاسیه، تقدیر از ۱۱ پیشکسوت فرهیخته و رونمایی از کتاب خاطرات دفاع مقدس، گرداندن پرچم متبرک بارگاه امام حسین (ع)، اجرای گروه سرود فرزندان آسمان، پخش کلیپ شهید مدافع حرم عبدالله خسروی و تجلیل از خانواده معظم این شهید و قرائت میثاق نامه اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیرو‌های مسلح از جمله برنامه‌های این اجلاسیه بود.

در راستای کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۱۲ اجلاسیه دراین استان برگزار می‌شود که تا ۹ مهرماه به مررور برگزارمی شوند.

اجلاسیه اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی هم ۱۱ مهرماه امسال در استان برگزار خواهد شد.

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بیش از ۱۲ اجلاسیه برای کنگره ملی نقش ملی حضرت امام و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس پیش‌بینی شده که هرکدام از این اجلاسیه‌ها در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شودد تا همه عزیزان در برگزاری این کنگره نقش داشته باشند.

سردار کریمی با بیان اینکه تا کنون چندین اجلاسیه فرعی کنگره برگزار شده است گفت: ۳ اجلاسیه ورزشکاران، بانوان و جامعه پزشکان نیز تا پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد و اجلاسیه نهایی ۱۱مهر با حضور مسئولان استانی و کشوری در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی با محوریت شهیدشیخ فضل اله محلاتی هم پنجشنبه ۷شهریورماه ساعت ۱۰صبح در مسجدالقائم شهر محلات برگزار می‌شود.

استان مرکزی بیش از ۵ هزارو ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۸ هزار پیشکسوت جهاد و شهادت دارد.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.