تاکید مقامات چین و فرانسه بر همکاری‌های دوجانبه درباره برجام

وزیر امور خارجه چین و مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه امروز در گفت‌وگویی تلفنی بر همکاری و هماهنگی دو کشور برای حمایت و حفاظت از برجام تاکید کردند.

تاکید مقامات چین و فرانسه بر همکاری‌های دوجانبه برای حفظ برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و امانوئل بون، مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه امروز در گفت‌و‌گوی تلفنی بر ادامه تلاش‌ها و همکاری‌های دو کشور برای حفظ توافق هسته‌ای ایران (برجام) تاکید کردند.

در این گفت‌وگو، بون پس از برشمردن تلاش‌های دولت فرانسه در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفت فرانسه تمایل دارد هماهنگی و همکاری با چین تقویت شود تا تنش‌های کنونی منطقه کاهش یابد و توافق برجام حفظ گردد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت‌وگو از حمایت این کشور از تلاش‌های دیپلماتیک طرف فرانسوی سخن گفت و اظهار کرد پکن آمادگی دارد کمک‌های لازم در این زمینه را ارائه دهد.

وانگ یی در ادامه افزود چین و فرانسه هر دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند و به همین دلیل مسئولیت بزرگی در خصوص صلح و امنیت بین‌المللی بر عهده آنهاست.

او تاکید کرد هر دو طرف باید با یکدیگر هماهنگ بمانند و سخت از برجام حمایت کنند. همچنین باید از چندجانبه گرایی، سیستم تجارت آزاد، عدالت و انصاف و امنیت منطقه و ثبات محافظت کنند.

فرانسه و چین جزء شش کشوری هستند که در توافق هسته‌ای ایران با تهران مذاکره کردند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز به پکن سفر و با همتای چینی خود دیدار کرد. در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، آخرین تحولات اجرای برجام و ابتکارات روسای جمهور ایران و فرانسه، امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز، تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه کشور‌های مستقل گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، برجام ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار