معاون عمرانی استاندار خوزستان از پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ خسارات همه اراضی کشاورزی سیل‌زده تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان درخصوص وضعیت پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده از سیل گفت: مرحله استانی ارزیابی تمامی پرونده‌های کشاورزی خسارت سیل استان خوزستان پایان یافته و در مجموع بیش از ۲۳ هزار و ۴۰۰ پرونده ثبت و ارزیابی شد.

او با بیان اینکه نیمی از خسارت ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده از پرونده‌های موجود پرداخت شده اند بیان داشت: کار تایید نهایی پرونده‌های دیگر از سوی پژوهشگاه فضایی درحال انجام است؛ یکی از مسائل دستگاه‌های ذیربط برای پرداخت خسارت ها، موضوع نحوه و سند مالکیت بود که خوشبختانه با دخالت شخص استاندار این مشکل رفع شد.

عبیات اظهار کرد: با مصوبه شورای تامین، میزان واقعی کشت هر کشاورز که توسط مراجع ذی‌صلاح تایید می‌شود فارغ از نحوه و سند مالکیت ملاک خواهد بود که این تصمیم کار نهایی سازی ارزیابی‌ها را تسهیل کرده، ولی اکنون ما منتظر تایید نهایی پرونده‌ها توسط پژوهشگاه فضایی هستیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ادامه افزود: اعتبار مصوب هیئت دولت برای پرداخت خسارت بلاعوض ۹۲۶ میلیارد تومان بوده است که ۵۰ درصد آن اینک در استان خوزستان بوده و در حال توزیع است.

این مقام مسئول اذعان داشت: با پیگیری انجام شده مقرر شد که پژوهشگاه مذکور تا ۱۵ شهریور سال جاری کار خود را در ارزیابی پرونده‌ها و تایید نهایی آن‌ها به اتمام برساند و به این ترتیب در ماه جاری پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ خسارت هر پرونده کشاورزی انجام خواهد شد.

علی عبیات اظهار کرد: بلافاصله با تخصیص ۵۰ درصد باقی مانده اعتبار مصوب نیز مابقی خسارت‌ها در نوبت دوم به کشاورزان سیل‌زده خوزستان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/گ

ادامه پرداخت خسارت به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی نیسی
۱۰:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
چرا دولت سیستم ثبت پرونده های جامانده از اعلام خسارت کشاورزان سیل زدگان خوزستانی را فعال نمیکند لطفا پیگیری کنید شعیبیه شوشتر چشم به انتظار مسولین هستند