سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کارون اقدامات این اداره در اراضی کشاورزی آسیب دیده از سیل در کارون را تشریح کرد.

جبار حمادی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح اقدامات این اداره در اراضی کشاورزی شهرستان گفت: سیل فروردین ماه ۹۸، خسارت زیادی به بخش کشاورزی شهرستان کارون وارد کرد و منجر به از بین رفتن و غرق شدن بخش اعظم کشت پاییزه و باغات در این شهرستان شد.

وی بیان داشت: به منظور کاهش آلام کشاورزان و آماده سازی زمین‌های زراعی برای کشت تابستانه اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم که بخشی از این اقدامات به اتمام رسیده و بخشی دیگر نیز در حال انجام است.

اقدامات جهاد کشاورزی کارون در اراضی کشاورزی آسیب دیده از سیل

حمادی، خریداری و تحویل ۵ دستگاه موتور پمپ پشت تراکتوری به منظور تخلیه آب از واحد‌های مرغداری، دامداری، شیلات، مزارع کلزا و گندم در روستا‌های مظفریه، پرورش ماهی آزادگان، کشت و صنعت دعبل خزاعی و تعدادی دیگر از روستا‌های این شهرستان، اجاره ۲ دستگاه پمپ دیزلی قدرتمند به منظور استقرار در تعدادی از روستا به منظور تخلیه آب از روستای مظفریه، تامین تعدادی دستگاه بیل مکانیکی به منظور آزادسازی آب از سطح مزارع روستا‌های شریف آباد، چمیان، اسماعیلیه یک، اسماعیلیه۲، ابومشیلش، غزاویه کوچک، غزاویه بزرگ، کوت سید صالح، مظفریه، جنگیه و وعیلیه را از جمله اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی شهرستان کارون عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اقدامات مذکور در روستا‌های عمیش، موران، فارسیات کوچک، قلعه حاج مزید و ابودبس همچنان ادامه دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کارون در ادامه افزود: عملیات لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های روستا‌های کوت سید صالح، غزاویه، مونس، قدر و خنزیری در دستور کار قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک نیز اجرایی خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون حدود ۷۹ کیلومتر از انهار و زهکش‌های روستا‌های مذکور لایروبی و بازگشایی شده اند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

اقدامات جهاد کشاورزی کارون در اراضی کشاورزی آسیب دیده از سیل

جبار حمادی بیان داشت: با توجه به شدت خسارات به جاده‌های بین مزارع در روستای ابودبس، یک دستگاه لودر و ۴ دستگاه کمپرسی نسبت به بازسازی اقدام نمودند.

وی اظهار کرد: همچنین تامین تعدادی لوله بتنی ۸۰۰ و ۱۰۰۰ با هدف بازسازی و خروج آب از طریق زهکش‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

حمادی اذعان داشت: در مرحله اول بهسازی اراضی و تاسیسات خسارت دیده از سیل، ۲ هزار و ۸۰۰ متر لوله پلی اتیلن به منظور بازسازی مکش و دهش ایستگاه‌های پمپاژ تامین گردید.

انتهای پیام/گ

پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.