فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران با اشاره به رشادت‌های دوران دفاع مقدس، گفت : کمتر به واقعیت‌های سال‌های دفاع مقدس پرداخته ایم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز یکی از محوری‌ترین برنامه‌های راهیان نور کشور برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز به عنوان آغاز سال راهیان نور کشور در ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه است، گفت : امروز شاهد درخشش برنامه بازی دراز در کشور هستیم.

او با اشاره به برگزاری سالروز عملیات بازی دراز به عنوان سال راهیان نور کشور با حضور قریب ۳۰ هزار نفر از هموطنانمان در سال جاری گفت : شاید روز‌ها و سال‌های اول برگزاری مراسم بزرگداشت عملیات بازی دراز سامان‌دهی جمعیت و نبود زیرساخت‌های لازم کار را سخت کرده بود، اما امروز کار‌های بسیار بزرگی در حوزه راهیان نور در سطح غرب کشور انجام گرفته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه امروز زیرساخت‌های خوبی در حوزه راهیان نور در غرب کشور داریم، گفت: نگهداری و توسعه این زیرساخت‌ها نیاز به تلاش دارد.

عظیمی افزود: در حوزه سخت افزاری اقدامات قابل قبولی در کشور انجام گرفته، در حالی که در بهره‌برداری از فضای جنگ برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت خیلی موفق عمل نکرده ایم.

او با بیان اینکه راهیان‌نور ظرفیت بسیار بزرگی است که باید از آن در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی استفاده کنیم، گفت: اگر به‌عنوان برنامه‌ریزان راهیان‌نور نتوانیم در بحث محتوایی راهیان نور خوب کار کنیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم موفق عمل کرده‌ایم.

او از سال‌های دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه ارزشمند یاد کرد و افزود: معتقدم از این گنجینه ارزشمند با وجود همه کار‌هایی که شده خوب نتوانستیم بهره برداری کنیم.

عظیمی با بیان اینکه سال‌های دفاع مقدس حادثه بسیار بزرگی در تاریخ کشور به شمار می‌رود که همه توفیقات آن مبنای دینی داشت، گفت: آنچه امروز به عنوان خاطرات دفاع مقدس مطرح می‌شود تنها قطره‌ای از دریای اخلاص و از خودگذشتگی رزمندگان است.

او با اشاره به از خودگذشتگی‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، افزود: برخی از رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس مخلصانه حماسه آفرینی کردند که اغلب هیچ اسمی از آن‌ها نیست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران اشاره‌ای هم به مشکلات کنونی کشور داشت وگفت: خیلی از مشکلات امروز کشور به منیت‌ها و حسادت‌ها برمی گردد و اگر مسئولین امروز بر مبنای همان فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس کار می‌کردند، نباید شرایط کشور همچون شرایط کنونی بود.

عظیمی گفت: در سال‌های دفاع مقدس رزمندگان تلاش و از خودگذشتگی زیادی می‌کردند و اصلاً انتظار مطرح شدن نداشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف اشاره‌ای هم به رها بودن فضای مجازی در کشور داشت و افزود: مدیریت فضای مجازی برای خانواده‌ها به کار مشکلی تبدیل شده است.

عظیمی با بیان اینکه استفاده بدون محدودیت از فضای مجازی راه‌های انحراف را به سوی کودکان و نوجوانان باز می‌کند، از دست اندرکاران فرهنگی خواست تا فکری به حال فضای مجازی کنند .

انتهای پیام/د

امروز شاهد درخشش برنامه بازی دراز در کشور هستیم

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.