معاون اجتماعی بهزیستی فارس گفت: بیشترین مداخلات اورژانس اجتماعی فارس درباره کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و خودکشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون اجتماعی بهزیستی فارس گفت: اورژانس اجتماعی استان فارس یکی از واحد‌هایی است که برای پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی در طول شبانه روز فعالیت دارد.

معصومه فروتن با بیان اینکه ۲۲ شهرستان فارس اورژانس اجتماعی دارد، افزود: شهرستان‌های خرامه، مهر، سروستان، پاسارگاد، بوانات و گراش پایگاه اورژانس اجتماعی ندارند و نیاز است در این شهرستان‌ها با اختصاص اعتبار و مجوز پایگاه ایجاد شود.

او با تاکید بر اینکه وجود اورژانس در شهرستان‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، تصریح کرد: در شیراز ۲ مرکز اورژانس اجتماعی فعال و شامل ۴ بخش مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: در سه ماهه امسال زنگ خور مرتبط با خط ۱۲۳ بیش از ۷ هزار و ۲۹۰ تماس بوده است که از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۴ مداخله صورت گرفته است.

فروتن گفت: تیم اورژانس اجتماعی ۸ هزار و ۱۷۸ مورد به صورت سیار به محل رفته‌اند و خدمت ارائه داده‌اند.

افرادی که افکار خودکشی داشته، مورد خشونت خانگی (کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری) قرار گرفته‌اند، دختران فراری، کودکان کار و خیابانی، اختلافات خانوادگی حاد و افراد با شرایط بحرانی می‌توانند به خط ۱۲۳ تماس بگیرند و همکاران در سه شیفت صبح، ظهر و شب به صورت ۲۴ ساعته جوابگوی نیازمندان هستند.

این خط برای مشاوره تلفنی طراحی نشده است و اگر افرادی نیازمند مشاوره تلفنی بودند می‌توانند با خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب تماس بگیرند. خط ۱۲۳ برای راهنمایی و کمک به افراد در شرایط بحرانی است.

حتی مردم می‌توانند در صورت مشاهده و اطلاع دقیق از کودک آزاری با خط ۱۲۳ تماس برقرار کنند و با ارائه اطلاعات کامل از خانواده مورد نظر جهت پیگیری به مرکز گزارش دهند. تمام اطلاعات فرد تماس گیرنده با این خط محرمانه بوده و هیچ فردی دسترسی به اطلاعات گزارش دهنده ندارد.

فروتن با اشاره به تماس و مداخلات مرکز اورژانس اجتماعی گفت: بیشترین موارد‌ی که با اورژانس اجتماعی فارس تماس برقرار می‌شود در موارد‌ی مانند کودک‌آزاری و همسرآزاری است.
انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار