مهم‌ترین حوادث امروز (سی ام مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری باند سارقان اینترنتی/کشف موتورسیکلت قاچاق/دستگیری سارق طلاجات/کشف ۹۹۰ گرم هروئینبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز (چهار شنبه سی ام مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری باند سارقان اینترنتی

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۲ سارق اینترنتی که با تشکیل یک باند و طراحی سایت و درگاه جعلی بانکی از اطلاعات هزار کارت بانکی کپی و برداشت وجه کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار خلیل واعظی افزود: افسران سایبری پلیس فتا استان در تلاش مستمر و بررسی‌های علمی خود در راستای سالم سازی فضای مجازی به کارکرد چند درگاه به ظاهر بانکی مشکوک شدند.

وی بیان کرد: ماموران پلیس فتا با بهرمندی از روش‌های تخصصی، دریافتند که افرادی با هویت‌های پنهان و غیر واقعی با ایجاد چند درگاه بانکی جعلی با ترغیب مردم برای استفاده از این درگاه ها، اقدام به کپی برداری از مشخصات کارت‌های بانکی هموطنان می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: اعضاء باند از این طریق مشخصات بیش از هزار کارت بانکی در سراسر کشور را کپی و با انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب‌های خود یا خرید‌های اینترنتی از موجودی حساب مالباختگان اقدام به سرقت از حساب هموطنان می‌کردند.

واعظی گفت:با اقدامات عملیاتی پلیس هویت ۲ نفر از متهمان در استان بوشهر شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند که در ادامه مشخص شد متهمان همدست سومی نیز دارند که در خارج از کشور سکونت دارد که تلاش لازم برای دستگیری وی در دست اقدام می‌باشد.

وی با بیان اینکه میزان دقیق برداشت این افراد از حساب‌های شهروندان در دست بررسی است افزود: برخی از کارت‌های بانکی که اطلاعات خصوصی آن‌ها کپی شده دارای موجودی بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: با اقدام به موقع پلیس فتا، تعدادی از سفارش‌های خرید لغو و هزینه پرداختی به حساب اصلی مالباخته عودت شد و بخشی از کالا‌های سفارش شده که عموما قطعات رایانه و تجهیزات جانبی دیجیتال بود با همکاری اداره پست به پلیس فتا منتقل که با هماهنگی قضایی در خصوص این اقلام تعیین تکلیف خواهد شد.

واعظی ادامه داد: هر ۲ متهم دستگیر شده که ۱۶ سال دارند در منزل شخصی به دور از چشم و نظارت والدین اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌داده اند که ضرورت دارد والدین بر فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی نظارت هوشمندانه‌ای داشته و توصیه‌های پلیس فتا را مدنظر قرار دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق غیر مجاز در تنگستان

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق غیر مجاز به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین خواجه افزود: در راستای برخورد با موتورسواران متخلف، موضوع به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش ماموران کلانتری مرکزی اهرم یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۳۰۰ سی سی قاچاق که به صورت غیر مجاز در سطح شهر در حال تردد بود شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند گفت: در همین ارتباط یک نفر متهم دستگیر شد.

سرهنگ خواجه تصریح کرد: طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق طلاجات در دشتستان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری ۲ نفر سارق طلاجات و کشف ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  فرامرز ملکوتی بیان کرد:در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان و ارسال پرونده به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده‌ای توسط مأموران برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

وی عنوان کرد: با انجام تحقیقات میدانی و بررسی اظهارات مالباختگان، ۲ سارق در یکی از محلات شهر برازجان شناسائی و دستگیر شدند.
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با بیان اینکه متهمان در بازجوئی‌های تخصصی به ارتکاب ۳ فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: متهمان پس ازتشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند.

ملکوتی به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیاد طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند و در صورت لزوم آن را به بانک بسپارند.

کشف ۹۹۰ گرم هروئین در دیلم

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از دستگیری مواد فروش سابقه دار و کشف ۹۹۰ گرم هروئین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  رضا اسماعیلی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان از فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر با خبر شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد متهم قصد دارد محموله مواد مخدر را به شهر دیلم انتقال دهد که بر همین اساس متهم در ورودی شهر شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیرشد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم تصریح کرد: در این عملیات مقدار ۹۹۰ گرم هروئین، یک عدد ترازوی توزین، ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ یک میلیون و ۵۵ هزار تومان وجه حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ  اسماعیلی گفت: متهم پس ازتشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.