مهم‌ترین حوادث امروز (بیست و ششم مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز (شنبه بیست و ششم مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

محموله سوخت قاچاق در آب‌های بوشهر کشف شد

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دریابانان استان دیروز با اشراف اطلاعاتی و کنترل حوزه دریایی در عملیاتی موفق به ضبط و کشف محموله سوخت  قاچاق از یک فروند شناور یدک‌کش شدند.

سردار ولی الله رضایی نژاد افزود: از این شناور توقیفی با توجه به اینکه مدرکی دال بر قانونی بودن سوخت وجود نداشت، ۸۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع مرتبط شدند.

او ارزش سوخت کشف شده را پنج میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: در این عملیات یک فروند شناور یدک‌کش توقیف شد و ۹ متهم دستگیر شدند.

کشف زمین خواری ۱۰ میلیاردی در کنگان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف زمین خواری ۱۰ میلیارد ریالی در شهرستان کنگان و آزادسازی بیش از دو هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی در این منطقه خبر داد.

سردار خلیل واعظی گفت: در پی اعلام نماینده حقوقی اداره راه و شهرسازی مبنی بر اینکه شخصی با هویت معلوم دست به فروش دو هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی متعلق به آن اداره  زده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با استفاده از امکانات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، بررسی لازم انجام گرفت و پس از جمع آوری اسناد و مدارک و مستندات، مشخص شد که فرد مورد نظر، دو هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی متعلق به اداره راه و شهرسازی را فروخته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به دستگیری متهم، بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین مربوط ۱۰ میلیارد ریال است.

سردار واعظی با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده زمین خواری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از وقوع این پدیده و اطمینان از صحت آن، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه کشف شده مجهول المالک با هدف ارائه خدمات مضاعف به شهروندان به ویژه افراد مالباخته فعالیت می‌کند.

سرهنگ جوشن سهرابی افزود: این سامانه با توجه به وجود برخی اموال مکشوفه مجهول المالک در گنجینه‌های پلیس و موثر واقع نشدن تلاش‌ها برای دسترسی به افراد مالباخته و صاحبان این کالا‌ها، راه اندازی شده است.

او ادامه داد: افراد مالباخته می‌توانند با ورود به پایگاه police.ir و ورود در سامانه نما، تصویر و مشخصات این کالا‌ها را ببینند و در صورت پیداکردن اموال خود به مرجع توقیف کننده مراجعه و مراحل تحویل گرفتن اموال خود را طی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر، با دعوت از شهروندان برای دقت بیشتر در نگهداری اموال و رعایت نکات ایمنی، درخواست کرد: شهروندان با یادداشت برداری از مشخصات، شماره سریال و تصویربرداری از اموال سرمایه‌ای خود، آن را در محل مناسب نگهداری کنند تا در صورت مواجه شدن با سرقت و یا مفقودی این اموال، امکان ارائه آن به پلیس و یا مطابقت آن با اطلاعات سامانه نما، وجود داشته باشد.

کشف محموله سیگار قاچاق در گناوه

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: یک دستگاه خودروی سواری وانت پراید حامل سیگار قاچاق توقیف شد.

 سرهنگ حسین احمدی افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با خودرو‌های تندرو حمل کالای قاچاق (شوتی)، ماموران انتظامی بندر ریگ یک دستگاه خودروی سواری وانت پراید را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.

او ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروی توقیفی ۵۳ هزار و ۴۴۰ نخ سیگارخارجی قاچاق به ارزش  ۲۴۸ میلیون ریال کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در عسلویه

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از یک دستگاه اتوبوس  در عسلویه ۱۲۳ دستگاه ساعت دیجیتال قاچاق کشف شد.

 سردار خلیل واعظی افزود: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی شهرستان عسلویه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور پارسیان - عسلویه، یک دستگاه اتوبوس را به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند و آن را توقیف کردند.

او بیان کرد: در بازرسی از خودروی توقیف شده ۱۲۳ دستگاه ساعت دیجیتال قاچاق به مارک آیفون که سه مسافر در وسایل خود جاسازی کرده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به دستگیری سه متهم در این زمینه گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح سه روزه  مقابله با سارقان در مرداد، گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و پیشگیری، ۲۷ سارق دستگیر شدند و ۷۷ فقره انواع سرقت کشف شد.

سرهنگ جوشن سهرابی افزود: در این طرح  دو باند مجرمانه متلاشی، و یک دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

او به شهروندان توصیه کرد: با افزایش مراقبت‌های لازم از وقوع سرقت منزل، سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو، سرقت احشام، سرقت موبایل، سرقت از ساختمان‌های در حال احداث، سرقت از خانه باغ‌ها و سرقت موتورسیکلت، پیشگیری و پلیس را در تأمین امنیت، کمک کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.