مهم‌ترین حوادث امروز (هفدهم مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز ( پنجشنبه هفدهم مرداد سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک خانه باغ

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در اجرای طرح کنترل و ساماندهی انبارها، ماموران انتظامی با رصد اطلاعاتی، یک محل دپوی کالای قاچاق را در حواشی روستا‌های گورکات در تنگستان شناسایی کردند.

سرهنگ حیدر سوسنی افزود: مأموران انتظامی شهرستان تنگستان پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وارد این محل شدند و در بازرسی از آن، ۲۶ هزار و ۴۰۰ حلقه دی وی دی، ۴۳۲ عدد پنل صفحه ال‌ای دی مخصوص، ۲۴ هزار و ۴۰۰ عدد لامپ ال‌ای دی و ۲۱ شلیف پوشاک که به صورت قاچاق وارد کشور شده بود، کشف کردند.

او بیان کرد: کارشناس مربوط کالا‌های کشف شده را  هفت میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد کرد و یک متهم نیز در این زمینه دستگیر شد.

دستگیری سارقان منازل مسکونی در دیلم

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: با دستگیری سه سارق حرفه‌ای منازل مسکونی و وسایل داخل خودرو،  ۱۱ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: در پی افزایش وقوع سرقت منزل در شهرستان دیلم در یک هفته گذشته، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: با افزایش گشت‌های انتظامی و تحقیقات میدانی  سه سارق دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به ارتکاب ۱۱ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

مردم توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند

معاون عملیات پلیس بوشهر گفت: مردم به منظور پیشگیری از سرقت منزل و وسایل نقلیه توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

سرهنگ خضری تنگستانی افزود:  مردم به تردد و توقف افراد غریبه مشکوک در داخل کوچه و اطراف منزلشان حساس باشند و موارد را به سرعت به ۱۱۰ گزارش دهند.

او ادامه داد: مالکان اماکن خصوصی به ویژه ساختمان‌های نیمه کاره، باغ‌ها و تلمبه‌های کشاورزی با تعیین نگهبان از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

معاون عملیات پلیس بوشهر بیان کرد: آموزش استفاده صحیح از شماره تلفن ۱۱۰ به فرزندان، تجهیز اطراف بیرون از منزل به روشنایی کافی، استفاده نکردن از زیور آلات غیر ضروری برای کودکان در مسافرت، از دیگر توصیه‌ها برای پیشگیری از سرقت است.

سرهنگ خضری تنگستانی  از مردم خواست از گذاشتن اشیاء گرانقیمت، اسناد و مدارک به ویژه مدارک خودرو و اوراق شناسایی شخصی در داخل خودرو خودداری کنند زیرا اگر خودرو به سرقت رفت، سارق به راحتی می‌تواند خودرو را حتی در محل‌های مجاز به فروش برساند.

خودداری از پارک کردن خودرو در اماکن و خیابان هایی که تردد در آن‌ها بسیار کم است به خصوص در شب و در مکان‌هایی که نور و دید کافی ندارد و پرهیز از قرار دادن نردبان و چهار پایه در داخل حیاط به ویژه کنار دیوار‌ها، از دیگر توصیه‌های معاون عملیات پلیس بوشهر برای پیشگیری از سرقت است.

او همچنین از کسانی که می‌خواهند به سفر بروند خواست، هنگام ازدحام جمعیت مواظب جیب بر‌ها باشند و تا جایی که می‌توانند ترک منزل برای مسافرت را به همسایگان مطمئن یا فردی از افراد نزدیک خانواده یا فامیل اعلام کنند که به خانه آنان سرکشی کنند و از بازگو کردن برنامه سفر نزد افراد غیرمطمئن و ناشناس بپرهیزند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.