خراسان شمالی در گاز رسانی به صنایع، رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر گاز در سال، جایگزین سوخت مایع شد.

میربلوکی افزود: ۷۵ درصد مصرف گاز استان در بخش صنعت است که مزیت‌هایی همچون اشتغالزایی، بهبود چرخه تولید و گسترش صنایع را به دنبال دارد.

او گفت: در هفته دولت ۶۰۰ خانوار در شش روستا شامل پنج روستای شهرستان راز و جرگلان و یک روستای شهرستان جاجرم، با هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار، از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
میربلوکی گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی و شهری استان به ترتیب ۹۹ و ۱۰۰ درصد است در حالی که میانگین کشوری به ترتیب، ۷۵ ممیز سه دهم و ۹۶ ممیز چهار دهم درصد است.

میربلوکی افزود: تقویت خط انتقال گرمه و جاجرم، تامین گاز مورد نیاز طرح توسعه آلومینای جاجرم به طول ۸۵ کیلومتر با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و جلوگیری از افت فشار گاز این شهرستان‌ها در فصل سرد سال، از برنامه‌های آتی گاز رسانی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های استان، ۱۲۵ میلیارد تومان به شرکت گاز استان بدهکارند، از مسئولان خواست تا زمان بندی مشخصی برای ارائه مبالغ بدهی خود تعیین کنند.

انتهای پیام/د

رتبه پنجم خراسان شمالی در گاز رسانی به صنایع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.