رئیس دفتر رئیس جمهور: معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ارزی و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم اعتبار ریالی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی گفت: با توجه به جلسات متعددی که پیش از سفر رئیس جمهور در خراسان شمالی و تهران داشتیم، منابع برای پروژه‌ها مشخص شد.

وی افزود: نمایندگان فعالان حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنایع، صنایع دستی نظراتشان را بیان کردند و این مسائل به رئیس جمهور ارائه می‌شود. در نشستی که با فعالان سیاسی داشتیم انگیزه بالای آن‌ها را برای آینده استان مشاهده کردم. با نماینده، ولی فقیه هم دیدار داشتم و نظراتشان را شنیدم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در ۳ هفته گذشته تمرکز و مطالعاتی بر خراسان شمالی داشتیم و به این نتیجه رسیدم همبستگی خوبی در استان وجود دارد. استاندار با نگاه جامع و فراجناحی سعی کردند اصل را بر توسعه و حل مشکلات مردم بگذارند.

‌واعظی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای جغرافیای خوب، مردم خوب، دروازه‌های مرزی، کشاورزی، معدن و صنعت موفق است. زیرساخت‌های خوبی قبلا در این استان ایجاد شده، اما خراسان شمالی سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد تا توسعه یابد. در استان در حوزه گازرسانی، مخابرات، اینترنت و تلفن همراه رشد خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: راه روستایی هم کمی افزایش یافته، اما شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای نیاز استان است که قطعا تحقق می‌یابد. فرودگاه بجنورد هم توسعه پیدا کرده و تعداد پرواز‌ها بیشتر شده است.

واعظی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر پیش‌رو، گفت: در این سفر برای توسعه زیرساخت برنامه‌ریزی خوبی شده و تلاش می‌کنیم تصمیمات این سفر تا پایان سال ۹۹ تحقق پیدا کند و برای انجام آن بانک‌ها را همراه کردیم تا بخش خصوصی را حمایت کنند. رئیس جمهور بخشی از سرمایه‌گذاری‌هایی که از آن‌ها در بخش خصوصی استقبال نشد را به سازمان برنامه و بودجه تکلیف کردند. حمایت‌های بودجه‌ای خوبی هم انجام شد که مکمل سرمایه‌گذاری‌های دولت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: حدود ۵۷۰ میلیارد تومان هم برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است. معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ارزی و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم اعتبار ریالی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده که توسعه استان را به همراه دارد.

انتهای پیام/م

رئیس دفتر رئیس جمهور‌: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ارزی و ریالی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.