معاون دیوان محاسبات در قزوین گفت: انتصابات نادرست زمینه فساد اداری را در بین دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عمرانی معاون حقوقی و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات اداری استان قزوین با بیان اینکه شاخص اصلی فساد رعایت نکردن قانون است، گفت: انتصابات نادرست زمینه فساد اداری را در بین دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌کند و متاسفانه وضعیت فساد اداری در کشور ما مطلوب نیست.

عمرانی افزود: مدیران باید با شجاعت و تدبیر زمینه خدمت به مردم را فراهم کنند در حالی که خیلی از مدیران اجرایی حضور دستگاه‌های نظارتی را بهانه‌ای برای کم‌کاری خود می‌دانند.

او همچنین قوانین ناکارآمد را یکی دیگر از موانع توسعه کشور دانست و گفت: باید برخی قوانین اصلاح شود.

معاون دیوان محاسبات کشور بر ضرورت اشراف کامل دستگاه‌های نظارتی بر قوانین تاکید کرد و افزود: نباید مچ‌گیری به وسیله دستگاه‌های نظارتی انجام شود بلکه باید با نگاه منصفانه، کار قانونی صورت گیرد.

عمرانی همچنین اضافه کرد: فساد اداری در بیشتر مواقع به گونه‌ای انجام می‌شود که مدیر مربوطه تصور می‌کند، کاری به نفع بیت‌المال انجام می‌دهد حال آنکه به ضرر بیت‌المال است.

خلیلیان مدیر کل جدید دیوان محاسبات استان قزوین هم گفت: دیوان محاسبات استان پذیرای تمام مدیران برای حل مشکلات و کمک به چرخه تولید و رفع موانع توسعه است.

در پایان این جلسه، با تقدیر از خدمات صالح صادق‌پور، امیر خلیلیان به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان معرفی شد.

خلیلیان پیش از این مدیرکل دیوان محاسبات استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

انتهای پیام/ک

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات اداری استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار