نوبخت گفت: در بحث افزایش حقوق کارمندان خلاف آن چیزی که مجلس تصویب کرده است اجرا نکردیم.

در افزایش حقوق کارمندان، مجری دقیق مصوبه مجلس بودیم/ راه آهن قزوین به تهران تا کرج دو خطه می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیما مرکز قزوین گفت:برای تحقق و اجرای برنامه‌های رونق تولید در کشور ۳۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با اجرای برنامه‌های رونق تولید در کشور ۹۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه اعتبارات رونق تولید فقط مشمول واحد‌های صنعتی نیست، افزود: یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی همکاری بیشتر با بخش خصوصی است و می‌توان با پول دولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور سرمایه‌گذاری کرد.

وی، طرح‌های عمرانی را نوعی تولید دانست و ادامه داد: هفته گذشته بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

در افزایش حقوق کارمندان، مجری دقیق مصوبه مجلس بودیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره  به افزایش حقوق کارمندان گفت: در بحث افزایش حقوق کارمندان خلاف آن چیزی که مجلس تصویب کرده است اجرا نکردیم.

نوبخت اعلام کرد: نظارت‌های نهادهایی، چون هیئت تحقیق، دیوان محاسبات ومعاونت نظارت مجلس هم گواه این است که در بحث افزایش حقوق کارمندان دولت دقیقا مصوبه مجلس را اجرا کرده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛ قانون بودجه بسیار روشن است طبق این قانون باید از محل ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه­ ابتدا ۴۰۰ هزار تومان به هر یک از کارکنان دولت با­ هر میزان حقوق دریافتی، توزیع و باقی مانده این بودجه نیز تا ۱۰ درصد ­­پرداخت شود.

نوبخت اعلام کرد: ۲۴ هزار میلیارد تومان از ۳۲ میلیارد هزار تومان با اعطای ماهانه ۴۰۰ هزار تومان صرف می‌شود و ۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده از آن نیز باید برای اجرای ۱۰ درصدی اعمال شود.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور با انتقاد از اعمال نشدن افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در ضریب شغلی گفت: همین رقم ۴۰۰ هزار تومانی اگر به شکل ضریب اضافه نشود طبق قانون، به عنوان حقوق مستمر محسوب نمی‌شود و بعد نمی‌توانیم آن را در دوره بازنشستگی محسوب کنیم.

نوبخت تاکید کرد: این بحث باعث زیان کارکنان دولت می‌شود لذا تصمیم گرفتیم ۴۰۰ هزار تومان نیز بصورت ضریب در حقوق اعمال شود.

وی افزود: فروردین امسال با صدور بخشنامه‌ای تاکید و حتی در مصاحبه‌ای اعلام کردم که همه دستگاه‌ها حتی به شکل علی الحساب که شده این رقم ۴۰۰ هزار تومانی را میان همه کارکنان دولت توزیع کنند.

راه آهن قزوین به تهران تا کرج دو خطه می‌شود 

نوبخت در ادامه به راه آهن قزوین به تهران اشاره کرد و گفت: به زودی راه آهن قزوین به تهران تا کرج دو خطه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پارسال با اجازه از مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای طرح‌های روستایی و عشایری در شهر‌های زیر بیست هزار نفر برداشت شد.

وی افزود: درطرح تبصره هجده درصد، بیست درصد پول به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است و دستگاه‌ها موظف هستند در این خصوص گزارش دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در مجموع برای رونق تولید بیست و چهار برنامه اختصاص داده شده که نخستین مرحله آن استفاده بهینه از درآمد‌ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گریزی هم به راه قزوین، رحیم آباد و کلاچای زد و گفت: این طرح تا کنون یازده درصد رشد فیزیکی داشته که به علت مشکلات زیست محیطی متوقف شده است.

نوبخت افزود: ظرف هفته‌های آتی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از محور قزوین، رحیم آباد - کلاچای بازدید می‌کنیم تا بتوانیم موانع زیست محیطی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/س

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.