رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در قزوین گفت: برای تسریع در روند اجرای امور، اختیارات استان قزوین در حوزه سازمان برنامه و بودجه افزایش می‌یابد.

قزوین پایلوت واگذاری اختیارات سازمان برنامه وبودجه کشور به استان‌هابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت: برای تسریع در حل مشکلات مردم اختیارات استان قزوین در حوزه سازمان برنامه و بودجه افزایش می‌یابد.

 نوبخت افزود: در سطح ملی، سازمان برنامه و بودجه برای رونق تولید هشت طرح برنامه محور در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، بازآفرینی شهری و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام درنظر گرفته است.

به گفته رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور؛ ۴۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای این موارد به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

نوبخت اعلام کرد: هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای،۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشورگفت: ۲۰ درصد این مبالغ را به دستگاه‌ها پرداخت کرده ایم و منتظر ارائه عملکرد دستگاه‌ها هستیم.

وی همچنین گفت: دولت موظف است۹۸۶ هزار و ۹۸۹ فرصت شغلی ایجاد کند.

نوبخت اعلام کرد: برای استان قزوین، هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور ادامه داد:۴۵ میلیارد تومان ازمحل وجوه اداره شده، ۹۰ میلیارد یارانه،۵۷ میلیارد نیز کمک بلاعوض است.

نوبخت تاکید کرد: امیدواریم با این میزان اعتبار بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی گفت: موضوع اصلاح ساختار بودجه از مسئولیت‌های سازمان برنامه و بودجه است و برای اینکه بودجه ما از نفت رها شود، باید منابع جایگزین را تقویت کنیم.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور افزود: سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ای نوشت که در آن هزینه‌ها را تا حد ممکن مدیریت کند تا کمترین وابستگی را به نفت داشته باشد.

نوبخت تاکید کرد: به عنوان رییس سازمان برنامه وبودجه اعلام می‌کنم تمام دستگاه‌ها باید هزینه‌ها را اولویت بندی کنند.

وی افزود: اولین اولویت علیرغم مشکلات پرداخت افزایش ۲۰ در صدی حقوق کارمندان دولت بود.

وی گفت: برای بازنشستگان، مجلس دو هزار میلیارد تومان مصوب کرد و ما ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما هیچ سالی را سراغ نداریم که ۵۰ درصد  اعتبارات استانی را سه ماهه اول پرداخت شده باشد، اما امسال این کار را کردیم.

نوبخت همچنین با بیان اینکه اولویت بر تکمیل طرح های نیمه تمام است، گفت: اتوبان همت کرج تا قبل از اتمام سال به پایان می‌رسد و ۶۰ کیلومتر از راه تهران _مازندران را کم می‌کند.

استاندار قزوین هم در این نشست سخنان خود را از پرداخت نشدن سهم ۵۰ درصدی استان از صندوق توسعه ملی آغاز کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

 زاهدی تاکید کرد: همه مشکلات بخش خصوصی ما نقدینگی نیست، باید مشکلات ساختاری را حل کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.