برداشت برنج از هزار و ۳۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان چرام آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج آیت صفرپور رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: کار برداشت محصول برنج در شهرستان چرام، از نیمه اول مرداد ماه شروع و تا ۲۵ مرداد ماه ادامه دارد.  

آیت صفرپور با بیان اینکه،برنج بهاره در بهمن ماه خزانه، در نیمه اول فروردین نشاء و برداشت آن نیمه اول مرداد آغاز می‌شود افزود: شالیکاران چرامی رقم‌های بومیِ چرام ۱، چرام ۲، هاشمی، صدری، علی کاظمی، شمیم، فجر، چمپای محلی، طارم و دم سیاه را در مزارع خود کشت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه آب شالیزار‌های چرام از چشمه کورسا، کو‌های مجاور نور و سیاه تامین می‌شود گفت: همه مراحل زراعتِ برنج، شاملِ آماده سازی زمین اصلی، خزانه گیری، مراقبت از خزانه و نشاکاری، با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چرام با اشاره به اهمیت تولید و رونق اقتصادی منطقه گفت: پارسال به علت خشکسالی و کمبود آب در ۲۰۰ هکتار از شالیزارهای منطقه کشت برنج انجام شد، اما امسال رشد ۷۰ درصدی کشت برنج در شهرستان چرام را شاهد بودیم.
صفرپور متوسط تولید برنج در هر هکتار در شهرستان چرام را حدود ۱۰ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در هر هکتار ۱۰ تن شلتوک برداشت شود.

او بیان کرد:شهرستان چرام قطب کشت برنج استان است که دارای ۱۶هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است

 

انتهای پیام/ط

برداشت برنج از هزار و ۳۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان چرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.