حدود ۶۰هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید به جمعیت دانش آموزان خراسان رضوی افزوده می‌شود و شمار دانش آموزان این استان حدود پنج درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش  خراسان رضوی گفت:هم اکنون ۵۷۰ طرح آموزشی نیمه تمام هم در این استان در حال ساخت است که ۱۷۰طرح از این تعداد تا مهر ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین در آغاز سال تحصیلی پیش رو تعداد هزار کلاس هم به ظرفیت آموزشی خراسان رضوی افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵ و دو دهم مترمربع است، گفت: این سرانه در استان  ۴ و دو دهم مترمربع است که در برخی نقاط محروم و مناطق حاشیه نشین این سرانه به دو مترمربع هم می‌رسد.

خدابنده افزود: امسال حدود چهارهزار و ۲۰۰نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی بازنشسته می‌شوند و پیش بینی می‌شود در ابتدای سال تحصیلی پیش رو به حدود ۱۶هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش این استان نیاز باشد.

او تصریح کرد: هم اکنون با برنامه ریزی در زمینه اجرای طرح خرید خدمات، برون سپاری، استفاده از نیرو‌های حق التدریس، پرداخت حق التدریس به نیرو‌های شاغل، استمرار خدمت همکاران در شرف بازنشستگی و به کارگیری دانشجو - معلمان در جهت حل مشکل نیروی انسانی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام//ج.ر
 

امسال بیش از  چهارهزار نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار