برای اینکه بتوانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید؛ توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

با این روش‌ها سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تقویت سیستم ایمنی، باید در کنار یک رژیم غذایی مناسب از مکمل‌های پروبیوتیکی استفاده کنید. باید به طور مداوم ورزش کنید و باید بتوانید سطح استرس خود را به کنترل خود در بیاورید. سیستم ایمنی بدن یک سیستم دفاعی است که وظیفه محافظت از شما را در برابر بیماری‌ها دارد. این سیستم را مجموعه‌ای از سلول‌ها و بافت‌ها و اندام‌ها شکل داده‌اند که به صورت تیمی با یکدیگر فعالیت می‌کنند. اما مهمترین کار این سیستم این است که در مقابل عوامل خارجی و عفونت‌ها دفاع کند.

اگر سیستم دفاعی کار خود را به خوبی انجام ندهد و در نمی‌تواند از خود دفاع کند به همین دلیل است که در برخی از شرایط باید به تقویت این سیستم دفاعی پرداخته شود اگر سیستم ایمنی در بدن می‌تواند به خوبی کار خود را انجام دهند و برای شما مشکلات بسیار جدی به وجود می‌آید. چهار نوع از چهار نوع از اختلالات سیستم ایمنی وجود دارد.

اولین اختلالات، اختلالات خود ایمنی است. سیستم ایمنی بدن اشتباه فکر می‌کند که همه چیز خارجی هستند.

آلرژی دومین نوع اختلالات است. این اختلال زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما از یک راه نادرست به محرک خاصی واکنش نشان بدهد. سرطان سومین اختلال این گروه است. سرطان سیستم ایمنی بدن یا سندروم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) تعداد سلول‌های سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و این نوعی تهدید برای سلامتی است به طور کلی باید در نظر داشته باشید که مهمترین نکته داشتن ایمنی قوی و بدن متعادل است. در این صورت است که شما توانایی مقابله با همه بیماری‌ها و عوامل بیماری زا را خواهید داشت.

روش‌های طبیعی زیادی برای کمک کردن به تقویت سیستم ایمنی در بدن وجود دارد. سیر یکی از این روش‌ها است این ماده غذایی دارای گوگرد و آلیسین و آنئین است. این ترکیبات هستند که از بین برنده باکتری‌ها هستند. در کنار خاصیت ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی این مواد به سلامت شما هم بسیار کمک می‌کند.

سیر خام این فواید را به طور کامل دارا است. سرخارگل یا اکیناسه گیاهی است که دارای خواص آنتی بیوتیکی است و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تحریک می‌کند. این گیاه یک گیاه برای ایمنی است. یعنی به شما کمک می‌کند که سطح انرژی خود را خوب نگه دارید و بتوانید استرس و خستگی را کاهش بدهید برای اینکه تاثیرات این گیاه را به خوبی متوجه شوید باید آن را سه ماه استفاده کنیم و بعد یک استراحت ۱۵ روزه به خود بدهید تا یک ماه دیگر دوباره آن را مصرف کنید.

گیاه پنجه گربه نام گیاه دیگری است و uncaria tomentosa نام تاثیر گذار‌ترین نوع این گیاه است. این گیاه دارای خواص بسیاری است بر روی سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبت می‌گذارد و آن را تقویت می‌کند این گیاه دارای طعم تلخی است که برای هر کسی خوشایند نیست افراد باردار و شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند. پروبیوتیک‌ها دارای میکرو ارگانیسم‌های زنده هستند. شما می‌توانید با مصرف پروبیوتیک سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. تعداد کافی از این میکرو ارگانیسم‌ها از ورود باکتری‌ها به بدن جلوگیری می‌کند، ولی این تاثیر دائمی نیست به همین دلیل باید مصرف پروبیوتیک‌ها مرتب باشد.

غذا‌هایی که دارای پروبیوتیک فراوان هستند عبارتند از ماست، کفیر، شکلات تلخ و جلبک‌های دریایی. شما برای اینکه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید؛ باید تمرینات ورزشی انجام دهید. ورزش به طور منظم بسیار مهم است چرا که هم به شما انرژی می‌دهد و هم باعث انتقال اکسیژن می‌شود و حال خوبی را در شما به وجود می‌آورد و شما در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و باعث هوشیاری بدن در برابر عفونت‌ها می‌شود.

گیاهانی که اثرات آرام بخش دارند نیز بسیار موثر هستند. در هنگام استرس در بدن شما بسیار هوشیار باشد در این حالت انرژی شما به عضلات و مغز شما منتقل می‌شود این زمانی است که سیستم ایمنی انرژی خود را از دست بدهد و شما آسیب پذیر‌تر می‌شوید. برای اینکه بتوانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید باید استرس و اضطراب را کنترل کنیم گیاهی آرام بخش در این راه به شما بسیار کمک خواهد کرد.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.